Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

squeezen

Medlem
Om du är långt framme i tiden 300-330d och bokar så har SAS inte släppt mer än 2 Plus inom Europa, ibland kan dessa vara omöjliga att boka i samband med en connection. Väntar man till 299d innan avresa så brukar 8 platser eller så släppas i Plus inom Europa, då brukar det också gå att få till Plus på dessa ben. Kostar dock 150:- per person att boka om, och det kanske ek tunnbrödrulle och 2 IPA inte är värt.
Resan är i Aug så borde inte vara det. Jaja, får se hur vi gör.


Okej, jag tolkade inte svaret som att det var något speciellt problem med just Paris.
Jag tolkade det så, då han nämnde det i samtalet också. London verkade ok. Han yrade om det hade med terminaler att göra.
Men isf om det är Paris som är problemet borde jag inte kunnat få eco heller men benet är bokat och säten valda, fast i eco.
 
Resan är i Aug så borde inte vara det. Jaja, får se hur vi gör.



Jag tolkade det så, då han nämnde det i samtalet också. London verkade ok. Han yrade om det hade med terminaler att göra.
Men isf om det är Paris som är problemet borde jag inte kunnat få eco heller men benet är bokat och säten valda, fast i eco.
Jag tror det handlar om revenue management.
 
Amex nordiska VD verkar inte ha några invändningar mot hur bokningsförfarandet fungerar för tillfället. Säkert en t/r Stockholm-Palma, till halva poängpriset!

Eller växlar han dom till något annat än EuroBonus? ;)

f4d4111bab0fd17187e4091e41b915a5.jpg
 
Amex nordiska VD verkar inte ha några invändningar mot hur bokningsförfarandet fungerar för tillfället. Säkert en t/r Stockholm-Palma, till halva poängpriset!

Eller växlar han dom till något annat än EuroBonus? ;)

f4d4111bab0fd17187e4091e41b915a5.jpg
Mejlade Amex-Fredrik igår och fick snabbt svar idag. Skrev snällt och vänligt att jag förut varit jättenöjd med kundtjänsten men att jag som ofta reser långt med vouchern till Sydamerika nu är rädd för att det inte kommer att gå och boka sånna resor längre. Han svarade att han kände till problemen hos SAS efter "flytten av sin kundservice för 2.4.1" men la kopia till en annan tjej på Amex som han bad återkomma till mig när dom kollat närmare. Bra.
 

filip23

Medlem
Mejlade Amex-Fredrik igår och fick snabbt svar idag. Skrev snällt och vänligt att jag förut varit jättenöjd med kundtjänsten men att jag som ofta reser långt med vouchern till Sydamerika nu är rädd för att det inte kommer att gå och boka sånna resor längre. Han svarade att han kände till problemen hos SAS efter "flytten av sin kundservice för 2.4.1" men la kopia till en annan tjej på Amex som han bad återkomma till mig när dom kollat närmare. Bra.

Vill du dra ett pm med hans mailadress? Ska skicka ett vänligt och positivt, men ärligt mail till honom.
 
Toppen