Det vet jag. Men ibland löser agent det ändå. Men kan agent verkligen inte boka cash-+poäng?Är det under MCT så är det under MCT, då får man boka två enkelbiljetter med de risker som det innebär...
Det vet jag. Men ibland löser agent det ändå. Men kan agent verkligen inte boka cash-+poäng?Är det under MCT så är det under MCT, då får man boka två enkelbiljetter med de risker som det innebär...
Ja, många ändringar på ET just nu. Fått göra tre ombokningar bara den här veckan på en resa i nyår. Tror att de stuvar om nu när efterfrågan ökar...Jag har klagat så mycket på SAS när man ska boka bonusresor efter att Tallinn försvann. Stött på så många nötter. Men plötsligt händer det. ET bokar av (ställer in) flyg till Seychellerna. Resan är om lite drygt 2 veckor. Jag tänker att det är kört. Ringer SAS och får en fantastisk kvinna/tjej som letar som bara den. Till slut hittar hon via WAW-MXP-ADD-SEZ allt i C. Hörde inte hennes namn men vad hon kämpade. Eloge till henne. Det blir en dag kortare resa men det tar jag.
Fast ET jäklar vad de bokar om/av/på igen etc. Tänkte att det var klart och jag hade klarat det när det var så nära inpå men inte då. Nu hoppas jag det här håller.
Du försökte alltså boka om en redan påbörjad bonusresa trots att reglerna inte tillåter det?Då var det dags att uppdatera tråden.
Samtal ifrån Colombia idag till denna härligt goda 2-4-1 kundtjänst (ironi). Ungefär såhär:
Efter ca 45-60 minuter väntetid (vilket verkar vara standard nuförtiden):
(Jag): Skulle vilja kolla first class möjligheter ifrån IAH, MEX, GRU nästkommande dagar
(kundtjänst): Första klass? Ehh.. Men du reser ju i det?
(Jag): Nej jag reser i business (Utläggning om skillnad mellan business & första klass, även koderna I och O)
(kundtjänst): Ok, jag letar.
10 minuter senare. nej hittar inget.
(Jag): Ok, lugnt, skulle du kunna ändra sista två benen till BCN-ZRH-GOT, Swiss ifrån tidigare LH?
(Kundtjänst): Absolut! Skall vi se hur man gjorde detta. (talar i bakgrunden). *F3+ctrl*, *cancel award*, *skall vi se*.. *nej, så var det inte*.. (nervöst) *eeehh.. du har ingen voucher eller poäng som gått ut ? Jag måste avboka allt och boka igen.
(Jag):Nej allt var iordning åtminstone tills nu. Men säkerställ nu, med tanke på att man är i Sydamerika att allt är ok när vi avslutar samtalet
(Kundtjänst): Ehhh.. jo men det skall nog gå bra detta. Skall vi bara se här .. ehhh.. joo .. tror det gick bra.. skickar till kö för betalning av skatter.
(Jag): hmm.. förra gången ni gjorde det avbokades biljetterna pga. att ni inte tog hand om det i tid.
(Kundtjänst): Ehh nej men det skall nog gå bra. Inom en timme skall du ha dem konfirmerade.
(Jag): Tack, hade ju varit bra med tanke på att vi behöver komma hem,
(Kundtjänst): Absolut. Allt är ok, hej.
Resultat: 99.000 poäng återbetalade och 150.000 poäng dragna för enkelresa BAQ-GOT 2-4-1 (2 personer i C) och 12h senare är biljetterna inte konfirmerade. Grrr .. skitservice.
Du försökte alltså boka om en redan påbörjad bonusresa trots att reglerna inte tillåter det?
Står du kvar vid din ståndpunkt här?Så när du har börjat ett nytt jobb kan man då anta att du har varit helt rookie i allt?
Jag tycker det är trist att döma ut detta innan vi ens har ett hum om någonting.
Ang förlängning på vouchers, det lär vara strikta order uppifrån oavsett.