Senaste nytt

SAS startar direktlinje Luleå-London december 2020

igelkotten

Medlem
Jag förstår inte varför en britt skulle åka skidor i Sverige istället för alperna. I min uppfattning här i UK är skidåkning en aktivitet för övre medelklass och uppåt, och de gillar skidorterna i Alperna eller i Nordamerika. Ingen jag känner iaf talar om Norden som skiddestination. Alperna är ljusare längre på dagen = mer skidåkning, och softare alkohollagar.
 

Homer

Medlem
Jag förstår inte varför en britt skulle åka skidor i Sverige istället för alperna. I min uppfattning här i UK är skidåkning en aktivitet för övre medelklass och uppåt, och de gillar skidorterna i Alperna eller i Nordamerika. Ingen jag känner iaf talar om Norden som skiddestination. Alperna är ljusare längre på dagen = mer skidåkning, och softare alkohollagar.

Det är väl inte skidåkare de hade tänkt de skulle locka till Luleå, åtminstone inte utförsåkare.

Det var det däremot med denna linje

Brist på snö i alperna kan ju betyda att andra resmål blir intressanta.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Norrskenet är den största faktorn som lockar brittiska och asiatiska turister till de nordligaste delarna av Sverige denna årstid, gärna kombinerat med t.ex. slädhund, skoterturer samt exklusivare boenden som bl.a. Icehotel och Treehotel.
 

Homer

Medlem
Såhär marknadsför Quartier Libre resor till Laponie Suédoise





De har även resor till https://www.quartier-libre.fr/laponie-norvege
 

Jannes

Medlem
Jag förstår inte varför en britt skulle åka skidor i Sverige istället för alperna. I min uppfattning här i UK är skidåkning en aktivitet för övre medelklass och uppåt, och de gillar skidorterna i Alperna eller i Nordamerika. Ingen jag känner iaf talar om Norden som skiddestination. Alperna är ljusare längre på dagen = mer skidåkning, och softare alkohollagar.
Finns väl tillräckligt med skidåkande britter som vill ha nåt annat än Alperna (iaf en gång) för att fylla en A320 två gånger i veckan? Kan lätt se att norrsken, exotik, och "nåt nytt" lätt skulle räcka till det?
 
Toppen