TasselT
Medlem
Varför inte slingan LHR-LLA-UME-CPH-UME-LLA-LHR - och varje dagEn tanke; kan det vara ett sätt för SAS att få SAS Irland att börja köra på inrikes? LHR-LLA-ARN-LLA-LHR? Hum...
/ TT
Varför inte slingan LHR-LLA-UME-CPH-UME-LLA-LHR - och varje dagEn tanke; kan det vara ett sätt för SAS att få SAS Irland att börja köra på inrikes? LHR-LLA-ARN-LLA-LHR? Hum...
Vet några britter som åkte till Abisko bland annat för skidor och norrsken. Dom gillar sånt.![]()
Intressant poäng. Vad är det som gör att SAS väljer Luleå istället för Kiruna för den här linjen? Hur ser tex LKABs eller SSABs resande ut, någon av dem som kan driva viss efterfrågan på SAS fantastiska Plus-produkt?Mycket britter i norra delarna av Norrbotten men då hade Kiruna varit ett bättre val. Det är ju 45 mil mellan Luleå och Abisko som exempel.
Mycket britter i norra delarna av Norrbotten men då hade Kiruna varit ett bättre val. Det är ju 45 mil mellan Luleå och Abisko som exempel.
Dock är ju tree hotel och isbadshotellet som @Agö tipsade om klart närmare Luleå. Sedan tror jag att kuststäderna varit med och sponsrat lite här. Dessutom tror jag att det är större möjlighet till trafik åt andra hållet om det utgår från Luleå.Ja jag insåg ju ny att ice hotel inte är särskilt nära Luleå - och att Kiruna snarare hade varit perfekt. Får erkänna mig skyldig till att ha dålig koll på landet norr om Stockholm.
Nyttjar man alla slottar på lördagar idag?Vilken avgång/ankomst tappar sin ”slott” på LHR?
Är det bekräftat att det är LHR? Om det är LHR skulle detta kunna bli en trevlig anslutning istället för att behöva flyga LLA-ARN-CPH-XVilken avgång/ankomst tappar sin ”slott” på LHR?