MLG55
Medlem
Känns ju konstigt att inga bonusresor finns.Update:
Ringde igår kundtjänst igen för att försöka på nytt och fick då prata med en tjej som efter att jag påpekat att det går SAS-kärror med biz platser från både Boston och NYC informerade mig om att hon tyvärr inte har behörigheten att boka om poängresa till cash-resa. Ombads därför ringa tillbaka idag mellan 8-17 för att prata med någon på eurobonus-avdelningen då de skulle ha de rätta behörigheterna.
Sagt och gjort ringde jag tillbaka idag och efter 2 omkopplingar fick jag prata med en tjej som skulle ha de rätta behörigheterna för att kunna hjälpa mig med mitt case. Men tji fick jag. Hon började så klart med att försöka hitta andra poängresor vilket i sig är fine.
Blir än en gång erbjuden att boka om till en flight från Toronto -> NYC -> London -> CPH i economy.
Mitt svar blir så klart blankt nej då jag vet om att dom har andra alternativ (dock ej bonusplatser) som dom rimligen kan boka om till.
Påpekar detta och får då till svar "Ja hade du bara bokat med SAS hade jag kunnat boka om dig till dom, men nu har du bokat med star alliance awards och då betraktas hela resan som star alliance awards och då gäller inte de reglerna från SAS utan då är det andra regler".
Påpekar att den inställda flighten i fråga är SAS all the way, från Toronto till ARN till CPH men hon menar att nä helheten på resan betraktas som star alliance och då gäller inte de reglerna att jag ska kunna ombokas till en vanlig biljett.
Informerar henne om att jag är väl införstådd med mina rättigheter enligt EU förordningen som länkats här tidigare och får än en gång till svar "Ja men det gäller bara om du bara bokat med SAS, eftersom du flyger dit med Air Brussels så gäller inte det för denna resan då helheten betraktas som star alliance resa".
Hon menar alltså att SAS kan sätta egna regler som står över EU förordning... låter rimligt...
Informerar henne om att det inte låter trovärdigt då EU förordningar gäller direkt för samtliga medlemstater inom EU och att det inte är något dom kan avtala bort med egna regler. Ber om att få tala med någon med mer befogenheter men får till svara att jag kan få prata med hennes kolega men hon kommer ge samma svar...
Detta börjar kännas aningen absurt.
Hur många personer gäller det?
När ska du åka hem?
Kan du ändra +- någon dag?
Finns mycket kompetens här som kan ge dig alternativa vägar att åka.