Senaste nytt

SAS slutar med tidningar ombord & i loungen

Jag tycker det är ett beslut som ligger i tiden. Placera ett ställ i loungerna där Business/Plus + statuskort kan läsa/ta med sig en papperstidning om de så önskar.

Jag måste säga att jag nästan alltid läser papperstidningar ombord. För det första är det plottrigt att läsa i en smartphone, samt att det kräver att jag har roaming på (vilket jag iofs oftast har, men inte i dyra länder utanför EU).
Vad ska jag nu göra under start/landning? Antar att jag som kompensation får sitta med min 10 tums laptop och jobba de 15+15 min som jag nu inte längre kan läsa tidningen???

Jag förstår inte alls beslutet. Sure, halvera beställningarna och erbjud det i appen så gör passagerarna som de vill, och miljön sparas, och troligen också kostnader.

Synd! Har alltid tyckt att det varit trevligt att man fått en papperstidning, de får inte slut på batteri och de behöver inte heller laddas ner. Nere på marken är det ju inget problem, men det är oftast lite ont om eluttag och wifinätverket uppe bland molnen..

Mycket bra tycker jag. Skönt att slippa se så många sitta och läsa AB på planet. Allvarligt talat, hur kan man läsa sådant skräp?
Jag har ändå sedan lång tid med mig läsplatta med det jag vill läsa.
Det där förstår jag inte heller, dessutom är Aftonbladet.se Sveriges mest lästa nyhetssida..

Vad ska jag nu göra under start/landning? Antar att jag som kompensation får sitta med min 10 tums laptop och jobba de 15+15 min som jag nu inte längre kan läsa tidningen???
Slappna av och isolera dig från omvärlden 30 av gissningsvis 1000 minuter som du är vaken per dygn? Alternativt använda en mobil eller surfplatta i flightmode-läge. :)

Slappna av och isolera dig från omvärlden 30 av gissningsvis 1000 minuter som du är vaken per dygn? Alternativt använda en mobil eller surfplatta i flightmode-läge. :)
Jag vill inte vara isolerad under arbetstid! :)

Jag kan i princip bara skriva sms (eller mail) på en mobil i flight-mode, och har ingen surfplatta (därför min kommentar om minilaptop, som knappast är farligare om nätverksfunktionen är avstängd).

Som tur var är ju detta bara på prov, och jag hoppas att slutsatsen blir att bägge formerna av tidning kommer att erbjudas.

Synd! Har alltid tyckt att det varit trevligt att man fått en papperstidning, de får inte slut på batteri och de behöver inte heller laddas ner. Nere på marken är det ju inget problem, men det är oftast lite ont om eluttag och wifinätverket uppe bland molnen..

Det där förstår jag inte heller, dessutom är Aftonbladet.se Sveriges mest lästa nyhetssida..

Ja, det är helt ofattbart. Jag tror inte folk fattar hur snedvriden den är politiskt. Sedan är det ju mest skvallerjournalistik.

ImageUploadedByTapatalk1414148816.451934.jpg

Flög med Lufthansa i går och ombord kunde man ladda ner färska dagstidningar via Lufthansa Inflight Entertainment system som gick att ansluta til via wifi

Var tidig morgonavgång och eftersom planet övernattat så fanns det inga färska tidningar

Finns även en app jag missat att ladda ner Lufthansa Inflight Entertainment app för mer underhållning
ImageUploadedByTapatalk1414149159.001347.jpg

Jag är old school...jag vill ha min IHT eller WSJ och en stiff GT - så har det varit senaste 25 åren på mina långflygningar och så borde det förbli....;)
Vill minnas att Jan Carlzon i "Riv Pyramiderna" klagade på att SAS var det enda bolaget som serverade Dry Martini utan oliver pga att någon hade identifierat detta som en onödig kostnad. Samme controller jobbar kvar fortfarande (dock fick han/hon backa på att ta betalt för hörlurarna..)

Toppen