Senaste nytt

SAS slutar med tidningar ombord & i loungen

Har jag platta med mig (väldigt ovanligt) skulle väl tidning på den fungera bra. Men eftersom jag oftast bara har min sunkiga iPhone så tycker jag INTE läsning är et alternativ. Och framför allt inte korsordslösning som är ett bra och trevligt tidsfördriv på flygplan.

Nej, detta tycker jag inte är en bra förändring. Men jag håller med om att ur ett resursperspektiv att tanken har vissa positiva sidor.

Lidt trist ikke længere at kunne få en avis at læse i på turen.

Men af besparelses- og miljømæssige hensyn er det en god idé, og jeg tror da også at jeg selv overlever den manglende avis. Håber da at SAS så i stedet vil putte lidt flere penge i f.eks. deres måltider ombord. Morgenmadsserveringen trænger altså til at blive fornyet, nu har det jo været det samme og det samme ganske længe...

Någon som har en siffra vad vanliga dagstidningarna kostar SAS?

Själva tidningarna är nog en kostnad, men räknar man med städningsbehovet som uppstår och den vikt som kostar i form av bränsle då tidningarna skall flygas runt omkring i världen

Jag är positiv till detta! Jag brukar ofta ta en eller två tidningar men jag läser dem sällan. Allt är ju gamla nyheter ;).

Nä, jag är övervägande, men inte helt, negativ till detta:

* SAS-appen är långt ifrån perfekt. Trots en inte alltför omodern surfplatta är det mycket lagg när man bläddrar och zoomar i tidningen

* Appen är buggig. Allt för ofta står det att jag inte kan ladda ner tidningen.

* Det tar lång tid att ladda ner tidningarna. Speciellt i SAS egna lounger (i veckan misslyckades jag att ladda ner SVD i CPH eftersom jag bara hade tid att vänta 15 minuter)

* I loungen vill jag absolut ha en papperstidning.

* Ombord kan man tänka sig en differentiering, precis som hos de flesta bolag. Dvs att gratis tidning enbart ingår i Plus.

Tja, man kan ju alltid köpa en papperstidning om man så önskar men det här har lika stor påverkar på miljön som det papperslösa kontoret.

Toppen