Senaste nytt

SAS slutar med gratis läsk på long-haul resor

Mauricio

Medlem
Flög med SK i Business till DUS dock Y+ ARN-CPH, och stewarden frågade mig och min vän om vi hade beställt mat? Nej svarade jag och sa att inte behöver man betala för mat på Y+? Han skrattade bara och ställde boxarna på borden. Det var ganska roligt samtidigt som jag inte visste hur jag skulle reagera eftersom SAS håller på att skära ner genom att göra "enhancements" Vidare sa han åt flygvärdinnan "300kr ska han betala för maten" och skrattade, både jag och min vän tyckte det var ganska kul, men det tog ett tag för polarn att fatta att det var ett skämt.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Från http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10046614: "Passasjerene vil få tre enheter med drikke til hvert hovedmåltid på langrutene, det vil si seks enheter totalt."
Betyder det att man kan beställa 3 öl a 33 cl till varje måltid (totalt 6 öl), och sedan hålla sig till vatten resten av resan? :confused:

Ja. Om man mot all förmodan skulle hamna på en SK-flight longhaul igen så gäller det att komma ihåg att bunkra upp med dricka från loungen.
 
Toppen