Senaste nytt

SAS service mot Eurobonus Guld medlemmar

ru4real

Medlem
Vad är det som är så svårt med att identifiera Guld medlemmar på SAS. Enda fördelen jag har med mitt guldkort är snabbfilen innan säkerhetskontrollen. Får inte ens boarda före eftersom det är så jäkla dålig disciplin.

Vad stoppar SAS från att kolla på en lista.. Skriva ut den inför varje flygning och ge till flygvärdinnan.. Och säga.. på plats 2C, 3E, 5A etc sitter våra bästa kunder.. Se till att hälsa på dem med namn och ge dem en kopp kaffe.
En gång när jag var i Beijing så var det knappt med tid och massor av folk på flygplatsen.. Svettig som satan satte jag mig så småningom vid SQ's gate (skulle till Singapore). Efter 2 minuter kom det fram en kvinna från SQ till mig
- Mr [mitt efternamn]
- Yes?
- Happy Birthday

Och så fick jag en liten present. Notera här att jag inte ens hade talat med ngn från SQ.

Snyggt och enkelt.. och storybuilding
 
Last edited:
Jag tog upp det här med SAS nyligen och fick höra att problemet är att dom har för många EBG (!) för att dom ska kunna ge personlig service. Morgonflighten ARN-CPH kan ha 70 stycken EBG...

Dom har även gjort undersökningar som visar att Skandinaver tycker det är pinsamt att bli uppmärksammade och särbehandlade. Jantelagen du vet.

Håller med dig angående SQ service - det är anmärkningsvärt stor skillnad.
 

hencjo

Ny medlem
Jag kan tänka mig att mer än hälften av de som flyger mellan länder i C har naagon form av *G-status. - Betalar man för C gaar det fort.

Det har hänt mig en gaang att jag blivit hälsad ombord paa SK. Men det var en av de öde januari-flighterna mellan CPH-ORD saa de hade gott om tid per passagare.
 

jurgenb

Medlem
Det här med jante-lagen och undersökningar om man vill bli hälsad el inte, undrar om dom lägger upp undersökningen så att resultatet blir så.. så dom slipper handskas med hela frågan.

Vi kan väl ha en egen omröstning här vartåt det lider (läs när det är fler medlemmar) och förmedla denna vidare till SK.
 

ru4real

Medlem
Bra.. Som det är nu så är det flygplatsen företaget som adderar värde genom att jag slipper köa superlänge för säkerhetskontrollen. Det finns enkla grejer att göra och det kan inte vara svårt.
 

Jacob

Medlem
Får inte ens borda före eftersom det är så jäkla dålig disciplin.
Fast denna del tycker jag faktiskt blivit mycket bättre. Numera görs nästa alltid ett boarding utrop för EBGs på ARN.
Sedan är det förstås lite från dag till dag hur det tillämpas i praktiken. Men ett steg i rätt riktning...
 

ru4real

Medlem
Jo.. Det stämmer, men alla rusar ju på direkt ändå. Nej.. Separat avdelning vid gaten för EBG och boarding före alla andra.
 
Last edited:
Toppen