Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Update: vid incheckning tidigare idag kunde Herr EBS alltjämt inte välja platserna 3D/E. De var fortfarande blockerade liksom ett antal andra platser.

Däremot har någon annan lyckats välja 3D, måhända en med högre status.
Rygtet vil vide at Herr EBS er blevet tildelt en ståplads i aft galley!

Nånting stämmer inte. Jag och min kollega bokade oss till Washington i september, jag ebg han ebb. Jag kunde välja på flera platser och rader mer än vad han kunde. Jaja, löser sig väl på Kastrup, eller så får man lugn och ro och kan fika i fred.

Jag antar att ni var på samma bokning (annars hade han väl fått betala för sig). Har för mig att jag läst att vissa rader (på longhaul) är reserverade för Gold eller högre. Men det är ju lite märkligt om inte alla på samma bokning får samma status..?

Sorry nej vi var på olika bokningar. Men är väl helt enkelt bara så att ebg och över har lite fler säten att välja mellan.

image.jpg

Kollar jag via SAS appen ser det ut som att jag får sällskap av 2 på raden. Men kollar jag i SAS automaten på flygplatsen visar 22B och C "/" vilket borde vara seatblock? Jag blev även ensam på raden.

Så här såg det ut i automaten...
Seatblock.jpg

Appen... Bild tagen 1,5h senare. Ville bara illustrera hur det brukar se ut.
Seatblock sas.jpg

Lurigt när man inte ser seatblock i appen..

Last edited by a moderator:
De skjermbildene har du tatt på samme klokkeslett, eller på forskjellige klokkeslett? @SAS404

De skjermbildene har du tatt på samme klokkeslett, eller på forskjellige klokkeslett? @SAS404

Nej det kom tydligen inte med, appen är 1,5 timmar fram. Men ville bara visa hur det brukar se ut. Bara jag och grannen framför som hade seatblock på hela planet.

I stort fungerar seatblock för pass som är högst i näringskedjan, dvs EBD eller lägre ser inte det lediga säte som finns bredvid en EBP. Lik förbajat hamnar det ibland en passagerare där som vill komma med ett tidigare plan då gate/biljettkontor tar första bästa lediga säte utan notis till status på passagerare på de upptagna sätena. Sedan har vi resebyråerna som placerar utan hänsyn....

Toppen