Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Jag var tvungen att kolla min bokning jag gjorde idag. Jag bokade 1C på KEF-OSL och ser ingen block bredvid mig, utan 1AB visas som available, medan 1C är upptagen. Jag är också EBD.

Idag gjorde jag en intressant upptäckt. Jag ska ut och flyga SAS Plus i veckan. Min gode vän, låt oss kalla honom Herr EBS, flyger också Plus på samma flight. Jag har i lugn och ro valt plats på rad 3F. 3D och E är lediga. Kan själv välja och byta i det närmaste fritt. Herr EBS däremot, han kan inte välja platserna 3D eller E. Inte heller när jag flyttar bak några rader kan Herr EBS välja plats på rad 3, då försvinner hela trean.

Fascinerande med hård SB. Hoppas att detta blir standard.

Sådär har det väl varit till och från, kolla med din polare när check in öppnar.

Jag kollade alla min legs 18/5 samt 19/5 på Expertflyer och det finns inte seatblock brevid mig på något av dem.

Softblock aktiveres ikke før flighten lastes opp i innsjekk-systemet, dvs ca 72 timer før avgang.

Last edited by a moderator:
Update: vid incheckning tidigare idag kunde Herr EBS alltjämt inte välja platserna 3D/E. De var fortfarande blockerade liksom ett antal andra platser.

Däremot har någon annan lyckats välja 3D, måhända en med högre status.

Softblock aktiveres ikke før flighten lastes opp i innsjekk-systemet, dvs ca 72 timer før avgang.
Nånting stämmer inte. Jag och min kollega bokade oss till Washington i september, jag ebg han ebb. Jag kunde välja på flera platser och rader mer än vad han kunde. Jaja, löser sig väl på Kastrup, eller så får man lugn och ro och kan fika i fred.

Toppen