Senaste nytt

SAS - seat blocking?

It happens. Hade block på 2-sätesraden på en Blue1-kärra igår i PLUS, men lika förbenat så lyckades jag få en sjukt överviktig rysk bredvid mig. Tror SAS släpper blocken vid incheck på flygplatsen. Lyckan när han bytte plats med en smal (och trevlig) pensionär pga att hans lika korpulenta sällskap satt på E-platsen var enorm! :)

Jag undrar varför inte seatblock funkar i det här fallet?
SK140 GOT-ARN, jag har plats 4D, min vän har 4F, jag är EBG. Trots detta är 4E ej blockad.

Visa bifogad bild 27418

Viste inte att man fick seat block som EBG, är det något jag missat? Flera gånger som jag suttit på A/C eller E/F med sällskap där kabinen inte varit full men man har ändå fått någon på mittsätet.

Viste inte att man fick seat block som EBG, är det något jag missat? Flera gånger som jag suttit på A/C eller E/F med sällskap där kabinen inte varit full men man har ändå fått någon på mittsätet.

Om de har ngt sådant system så funkar det så dåligt att de i praktiken inte har det. Sedan är det säkert svårt att få till det när de har för många med guldstatus och ganska välfyllda kabiner.

Jag flyger mellan Hamburg - Stockholm nästan varje vecka (fredag från Hamburg, måndag från Stockholm) och jag kan konstatera att seat block har fungerat för mig ca 80-90% av flygningara.
De gångerna seat block aldrig fungerade var när jag valde plats vid nödutgången. Sedan dess har jag slutat att välja de platserna.
Jag föredrar ett ledigt säte bredvid mig före mer benutrymme. Jag är inte så lång och flygningen är ca en och en halvtimme ju.

Det hjälper säkert också att de avgångarna jag åker med har sällan över 80% beläggning.

Jag flyger mellan Hamburg - Stockholm nästan varje vecka (fredag från Hamburg, måndag från Stockholm) och jag kan konstatera att seat block har fungerat för mig ca 80-90% av flygningara.
De gångerna seat block aldrig fungerade var när jag valde plats vid nödutgången. Sedan dess har jag slutat att välja de platserna.
Jag föredrar ett ledigt säte bredvid mig före mer benutrymme. Jag är inte så lång och flygningen är ca en och en halvtimme ju.

Det hjälper säkert också att de avgångarna jag åker med har sällan över 80% beläggning.
Exakt samma situation här på inrikes VBY-ARN

Seatblock virker igen. Jeg checkede ind til Stockholm i morgen. Jeg er på samme fly som en veninde fra en anden virksomhed og hun forsøgte at vælge plads ved siden af mig uden held. Efter jeg flyttede mig selv væk fra 12A var der 2 ledige sæder.

Jeg undrer mig dog over at jeg kan vælge midtsæde på række 9-12 når de er blokeret på hendes.

Screen Shot 2015-02-17 at 11.25.08.png
Screen Shot 2015-02-17 at 11.25.00.png

Toppen