Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Hmm, för mig funkar det inte.
Er du gold, diamond eller pandion? er det 2 forskellige bookinger du kigger på? Hvor er billetten booket?

Jeg er selv diamond og den anden person er silver. Det er to forskellige bookinger. Min er booket på sas.dk, jeg ved ikke hvor den anden er booket.

Er du gold, diamond eller pandion? er det 2 forskellige bookinger du kigger på? Hvor er billetten booket?

Jeg er selv diamond og den anden person er silver. Det er to forskellige bookinger. Min er booket på sas.dk, jeg ved ikke hvor den anden er booket.

Jag är guld och biljetten är bokad på SAS.se.

Jag är statuslös hos SAS men har på båda mina flygningar med dem i år lyckats välja isle på samma rad som EBG tror jag för mittsätet har varit ledigt båda gångerna på relativt fulla flighter. Fantastiskt trevligt för en vanlig dödlig :)

Idag gjorde jag en intressant upptäckt. Jag ska ut och flyga SAS Plus i veckan. Min gode vän, låt oss kalla honom Herr EBS, flyger också Plus på samma flight. Jag har i lugn och ro valt plats på rad 3F. 3D och E är lediga. Kan själv välja och byta i det närmaste fritt. Herr EBS däremot, han kan inte välja platserna 3D eller E. Inte heller när jag flyttar bak några rader kan Herr EBS välja plats på rad 3, då försvinner hela trean.

Fascinerande med hård SB. Hoppas att detta blir standard.

Idag gjorde jag en intressant upptäckt. Jag ska ut och flyga SAS Plus i veckan. Min gode vän, låt oss kalla honom Herr EBS, flyger också Plus på samma flight. Jag har i lugn och ro valt plats på rad 3F. 3D och E är lediga. Kan själv välja och byta i det närmaste fritt. Herr EBS däremot, han kan inte välja platserna 3D eller E. Inte heller när jag flyttar bak några rader kan Herr EBS välja plats på rad 3, då försvinner hela trean.

Fascinerande med hård SB. Hoppas att detta blir standard.
Mon vi kender den samme?
Skærmbillede 2015-05-04 kl. 22.53.13.png

Skærmbillede 2015-05-04 kl. 22.54.05.png

Som EBS, så känner jag igen det. Oftast finns det hela rader som är upptagna vid bokning. Vid check-in har däremot platser på flera av dessa blivit lediga, dock inte den seat-blockade mittraden. På säkert varannan flight den senaste tiden har jag bytt till en bättre plats i samband med check-in, en plats som inte fanns någon dag innan.

Hade helblockad rad på TRD-ARN i Plus i söndags som EBG. mkt märkligt då det iaf var två rader där det satt folk på alla tre stolar.

CPH-BHX i fredags och BHX-CPH i söndags en rad för mig själv så att det var 2 blockade säten på "min" rad på expertflyer innan av resan. Är EBD

Toppen