Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Hur ser din flight ut på ExpertFlyer? Var (enbart) 1F upptagen när du valde din plats eller kan det vara så att någon tagit 1E och 1F?

Det som har hänt är att en pass har bokat in sig på 1E, vilken status han hade är oklar men normalt ser inte EBD och lägre platsen bredvid en EBP som ledig om inte kärran i princip är fullbokad. Som kuriosa så släpptes fönsterplatsen en dag innan och den var ledig fram till ca 30 min före avgång då attraktiviteten gjorde att en passagerare valde att sitta och trängas. 104 pax totalt i en 737-800....

Satt på första raden i Go härom kvällen. Direkt när säkerhetsbältesskylten hade släckts kom en liten farbror skuttandes. Denne slank med fördel ned på sista Plusraden snett framför mig. Tänkte förtjust att underhållning skulle rulla igång när flygvärdinnan närmade sig med raska steg. Men istället för avhysning tillbaka till angiven plats hämtades kudde och filt. Detta för att farbrorn i fråga kunde lägga sig ned över hela stolsraden som tursamt nog var helt tom. Sedan fick jag kika på ett par vita tubsockor under ca. 1,5 timme. Den farbrorn sov mycket gott medan han ryttade alla tre säten.

Någon politiker (ingen aning om vem det var) hade tagit mittplats i go till Bryssel i morse i hopp om att få hela raden själv. Lite kul när det kom 2 pers och satte sig bredvid honom. Han muttrade något om flyttad pluskabin (som sett lika dan ut senaste 6 veckorna vad jag sett) och ont i ryggen och gick till något annat säte. Såg inte var han satte sig men försökte en self upgrade till plus åtminstone...

Någon politiker (ingen aning om vem det var) hade tagit mittplats i go till Bryssel i morse i hopp om att få hela raden själv. Lite kul när det kom 2 pers och satte sig bredvid honom. Han muttrade något om flyttad pluskabin (som sett lika dan ut senaste 6 veckorna vad jag sett) och ont i ryggen och gick till något annat säte. Såg inte var han satte sig men försökte en self upgrade till plus åtminstone...

Underbart ord :). På fm-flyget från AGH-ARN funkade det bra. Inga mittsätesryttare (ett annat underbart ord) i plus utom kanske någon allra längst bak.

Åkte fullt flyg på 1D förra veckan till Malmö och hade det enda lediga sätet i planet bredvid mig. Satt på 1D nu igen på fullt flyg och hade båda lediga bredvid medan övriga plus va proppat. Misstänker att 1F inte dök upp helt enkelt men mitten kan ha varit blockad. Är bara guld så det är väl bara tacka o va glad :)

Jag har bokat ARN-AGH-ARN den 9 mars i plus. Ska bli intressant hur det funkar nu. Har inte flugit SAS i plus på länge nu. Får jag mittsätesryttare så ger jag nog upp tror jag.

Har skålat och haft samkväm ihop med mittsätesryttare. Har även hänt ett par gånger att mittsätesryttaren och jag har pratat affärer. Så det är inte bara mörker här

• Gilla
Reactions: olo
Tomt mittensäte på alla tre flighter under helgen. Sista benet från Frankfurt till Arlanda fanns det bara två tomma platser på planet, varav en utav dessa var mittensätet bredvid mig.

Toppen