Senaste nytt

SAS - seat blocking?

SK462 CPH-OSL i dag. Plus kabinen sträckte sig till rad 15. Stort sett fullt i GO, seatblock / ledigt mittensäte hela vägen fram i Plus kabinen. Perfekt planerat av SAS.
fedf0ae503902d2efa102c71a4317b57.jpg

Kanske en spelteoretiker som kallt räknade med att få hela raden för sig själv?

"Hmm, endast mittensäte ledigt på rad 1, då är det nog några EBG:are som har satt sig där, så om jag väljer mittsätet så kommer de antagligen snabbt byta rad och jag får hela för migsjälv" :cool:

Jag och min flickvän använde lite spelteori när vi reste sist. Vi åkte på två olika bokningar pga anledningar och när vi valde säten så valde vi fönster och gång respektive och hoppades på att ingen var sugen på mittenplatsen. Skulle det komma någon så kunde vi erbjuda antingen gångplatsen eller fönsterplatsen så vi fortfarande kunde sitta sidan om varandra.

Ingen kom och vi hade raden för oss själva, det var skönt!

Jag och min flickvän använde lite spelteori när vi reste sist. Vi åkte på två olika bokningar pga anledningar och när vi valde säten så valde vi fönster och gång respektive och hoppades på att ingen var sugen på mittenplatsen. Skulle det komma någon så kunde vi erbjuda antingen gångplatsen eller fönsterplatsen så vi fortfarande kunde sitta sidan om varandra.

Ingen kom och vi hade raden för oss själva, det var skönt!
Det har jag gjort ett antal gånger fast på samma bokning. Funkar oftast om inte flighten är full.

Hur är det med seatblock i Go som EBG? Flyger HKG-ARN. Så länge ser kabinen rätt tom ut, nu på söndag.

Som när jag kom hem i torsdags kväll efter inställt eftermiddagsflyg från AMS. Det fullkomligt regnade in mittsätesryttare när vi andra som hade prio boarding hade satt oss tillrätta och lagt våra pinaler på mittsätena. Den känslan :).

Toppen