Vet inte vad 1/11 har med saken att göra, du menar kanske 1/12.Någon som har fått 100% klarhet i om resor efter 1/11, som är bokade innan 1/10, ger de poäng som angavs vid bokningstillfället?
Ändringen kommer att gälla för passagerare som bokar fr.o.m. den 1 oktober, med avgångar fr.o.m. den 1 december 2018.
Allt annat vore ju avtalsbrott. Det står tydligt i bokningsbekräftelsen, "när du kommit hem har du tjänat X Eurobonuspoäng". Klart man kan behöva påpeka det men jag kan inte tänka mig att SAS skulle försöka smita undan i det här fallet. Man har skapat Europas bästa EU 261/2004 hantering, att skicka ut ett par miljoner Eurobonuspoäng till under en övergångsperiod påverkar ytterst litet.Någon som har fått 100% klarhet i om resor efter 1/11, som är bokade innan 1/10, ger de poäng som angavs vid bokningstillfället?
Nej du, det friskriver sig SAS ifrån i Eurobonus Terms and Conditions (alltid viktigt att läsa villkoren, sedan kan man förstås göra gällande att villkoren är oskäliga i sig). Däremot har SAS även tidigare hanterat det på detta sätt (t.ex. vid försämringarna intra-Europa för några år sedan).Allt annat vore ju avtalsbrott. Det står tydligt i bokningsbekräftelsen, "när du kommit hem har du tjänat X Eurobonuspoäng". Klart man kan behöva påpeka det men jag kan inte tänka mig att SAS skulle försöka smita undan i det här fallet. Man har skapat Europas bästa EU 261/2004 hantering, att skicka ut ett par miljoner Eurobonuspoäng till under en övergångsperiod påverkar ytterst litet.
I hear you. Men villkoren gäller, och du har accepterat dessa som medlem i Eurobonus. Vore dock intressant att dra det till tinget och få villkoret i sig prövat även om jag inte är säker på att man skulle ha framgång med det, jfr. ARNs bedömning i Dreamlinerärendet.@Agö jag tror inte att jag kommer kunna argumentera juridik med dig på ett sätt som jag vinner. Du har förstås rätt i att det står så i de allmänna villkoren.
Jag skulle dock hävda att när avtalet slöts, så har jag/köparen/passageraren fått en bokningsbekräftelse som säger att jag kommer att tjäna X poäng, säljaren gör här en utfästelse om varan/produkten/tjänsten. Om villkoren eller egenskaperna för en vara/produkt/tjänst förändras från det som vi överenskommit vid köpetillfället, då föreligger det möjlighet för mig att låta köpet gå tillbaka. Det skulle innebära att alla SAS Go (Light) biljetter som nu påverkas, skulle bli möjliga att återlösa och få alla pengarna tillbaka på. Det känns inte så troligt att SAS skulle föredra det alternativet framför att skicka ut ett gäng Eurobonuspoäng.