Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Vad har du för belägg för det? För att få OK med poäng på longhaul krävs Go Flex(eller Go Pro som det heter nu) som ofta är dyrare än en Plus Smart?
Vad som är "OK med poäng" avgör såklart bara du, men jag tror att @chazzie menar att för 700 kr extra t/r så får man 10x poängen. För 3960 kr extra så får man SAS Plus och 25x poängen.
screenshot-www.sas.se-2019.03.07-11-44-57.png

screenshot-www.sas.se-2019.03.07-11-46-17.png

Vad har du för belägg för det? För att få OK med poäng på longhaul krävs Go Flex(eller Go Pro som det heter nu) som ofta är dyrare än en Plus Smart?

Vad som är "OK med poäng" avgör såklart bara du, men jag tror att @chazzie menar att för 700 kr extra t/r så får man 10x poängen. För 3960 kr extra så får man SAS Plus och 25x poängen.

Har hade jag förberett en skärmdump och så var allt klart :)

Precis så jag tänker, för några hundringar till så får jag med väskan och 10x poängen, det får väl ändå anses som anständigt, sen tror jag alla här gärna skulle vilja ha 10k EB-poäng för en enkelresa i Go Light. :) 2000p för näst billigaste biljetten är ändå (ungefär) 50% av flugna miles, vissa bolag har gått över till spend-baserat och jag tar nog hellre detta, där jag kan vid rea få en juste Go- eller Plus-biljett för lägre peng men ändå samma poängintjäning på en spontan resa. Däremot tycker jag att en Go Light borde ge minst 20% av flugna miles, så det matchar om jag väljer en StarAlliance-partner.

Nej SAS, detta blir sämre och sämre. Två år till sen är man Lifetime Gold och då skall det ätas och fikas till förbannelse på Kastrup. Inom tre år så är det max en dryck per person i loungen. Kom ihåg var ni läste det först.

Finns möjlighet att ta ytterligare ett steg mot botten: SAS Go Light Basic - som inte ger några som helst statusförmåner.

Toppen