Jag har mycket svårt att se vad för sorts kund det är som skulle åka T&R till Los Angeles, i princip två gånger i månaden i ett helt år. Jag förstår att det finns många som reser väldigt mycket men en sådan typkund som reser runt halva jorden i ekonomiklass varannan vecka - tror jag man får väldigt svårt att hitta. Det sliter oerhört att flyga så långt varannan vecka och i princip aldrig få tid för återhämtning. Därför får ovanstående ses som högst hypotetiskt och knappast existerande i den riktiga världen. Skulle man mot förmodan åka så ofta i jobbet så utgår jag från att man ganska snabbt, högst troligtvis förhandlar till sig att få flyga i bättre klasser.Undrar hur denna intjäninng står sig mot andra program...
Stockholm till Los Angeles T&R 22 gånger i Go á 4749kr, för detta får du 13200 Eurobonuspoäng efter att ha spenderat 104478kr.
Betalas detta med Amex Elite på SAS hemsida tjänar man 31000 Eurobonuspoäng.
Man blir inte guld, men dock endast 1 flight ifrån. Ska man tolka det som att SAS tycker en kund som exemplet ovan är ointressant.
Klippkort och periodkort – flyg billigare i tjänsten | SASSAS skrev:Om du är EuroBonus-medlem blir du automatiskt medlem i EuroBonus Guld (6-månaders periodkort) eller EuroBonus Diamant (12-månaders periodkort).
Jag håller med att "billiga biljetter inte tjänar några poäng eller tjänar endast lågt antal poäng" men att SAS Go Light inte tjänar något alls är helt fel ur prissättnings synvinkel.Bra inlägg Berglund. Helt enig med tillägget att Light inte ska ge några poäng alls. Det är det jag vänder mig mot. Finns många lågprisjägare som inte vill samla poäng. Ge dem det alternativet och kapa priserna i screenshotsen en tia eller ännu hellre kanske hundra sek genom att ta bort alla statusfördelar. Kostar nog en del med t ex Fast track. Rörlig kostnad? Segment ska dock såklart räknas då det trots allt är SAS-metall och ingen direkt kostnad.
Fokusera sedan på full upptjäning och de bästa europeiska premium/economy produkterna i Plus/Go. Hade varit toppen!
Undrar hur denna intjäninng står sig mot andra program...
Stockholm till Los Angeles T&R 22 gånger i Go á 4749kr, för detta får du 13200 Eurobonuspoäng efter att ha spenderat 104478kr.
Betalas detta med Amex Elite på SAS hemsida tjänar man ca 31000 Eurobonuspoäng.
Man blir inte guld, men dock endast 1 flight ifrån. Ska man tolka det som att SAS tycker en kund som exemplet ovan är ointressant.
Att folk har kunnat bli Diamond genom att ha två kreditkort och utöver det göra fem tur och returresor i SAS Go, köpta på kampanj för cirka 3000 kronor per biljett är lite av en skymf mot dem som faktiskt åker mycket, exempelvis varje vecka. Att kunna "köpa" sig ett Diamondkort för under 20 000 kronor totalt per år, det är helt enkelt inte rimligt alls och det är bra att den obalansen nu rättas till. Till råga på allt har man med ovanstående strategi fått ihop ungefär 60 000 Eurobonuspoäng med vilka man kunnat köpa sex inrikesresor eller två Europaresor, något som nog får värderas till runt 5-6000 kronor. Det kan svåreligen vara en särskilt lönsam kund och är det någonstans en försämring skall börja, då är det sannerligen där, för den här kunden har haft det alldeles för bra i förhållande till vad man bidrar med.
Som alltid brukar det löna sig att se vad som hänt i USA de senaste åren, det brukar ofta komma hit lite senare. Och tittar man på Basic Economy där så är det ju till och med uttalat från flera av de stora att basic economy i princip bara finns för att folk ska välja något annat. Det handlsr om att göra den så dålig att nästan alla väljer att ta steget upp. Men man måste ha ett rock bottom pris med I listan annars försvinner man i alla sökmotorer.Fast de är ju i den situationen att Ryan och Norsken säljer så billigt, så de måste ha ett rock bottom pris på åtminstone några biljetter, och vill då skala bort allt från dessa för att få en bättre kalkyl.
Exemplet är ju dock inte minus utan vanlig GO med baggage.Tja, Du är en Business-flight ifrån guld då du är 11800 poäng kort till guld, men denne kund lär inte ha åkt minus alla dessa fighter och torde tjäna mer..![]()