Delayed
Medlem
Kanske det går att hyra med passet om du lovar att inte flytta den.Innan ni säger avis hyror så fungerar det dessvärre inte, har inget körkort och planerar inte att skaffa det![]()
Kanske det går att hyra med passet om du lovar att inte flytta den.Innan ni säger avis hyror så fungerar det dessvärre inte, har inget körkort och planerar inte att skaffa det![]()
Innan ni säger avis hyror så fungerar det dessvärre inte, har inget körkort och planerar inte att skaffa det![]()
Kanske det går att hyra med passet om du lovar att inte flytta den.De borde ju vara vana med galna poängjägare numera...
![]()
Jag håller med, men det har enligt mig ingenting att göra med att få privata förmåner från sin arbetsgivare.
Stor humor när snåle herr och fru världsvan riskerar att bli utan guldkort med tillhörande bonusresor bekostade av arbetsgivaren. Haha vilken antiklimax![]()
Det är ju den enda rimliga applikationen.
Poängen har inget värde där de står på ett poängkonto. Värdet finns bara när poängen växlas mot en tjänst/vara.
Det är inte skattepliktigt att få en mängd-rabatt (som poängen i någon mening är). Att däremot som privatperson utnyttja den rabatt som arbetsgivaren erhåller på sina inköp är en skattepliktig förmån.
Alltså uppstår skatteplikten bara när en privatperson tar ut varor/tjänster baserat på poäng som tjänats in på arbetsgivarens köp.
Och efter att ha bott 15 år i Sverige, är jag överbevisat om att om Norge var den sista Sovjet-stat i 1999 så har Sverige axlat den upgift sedanefter. Som jag säger till mina barn - kom ihåg att ni är hälften norska, stå inte bara att prata som en svensk - gör nåt! Sverige har gått från att vara en industrination till en fika-nation. Man får dom politiker man förtjenar, så Sverige - ni har ert resultat!
![]()
Intressant liknelse... Men visst, bägge kan ju erbjuda en trip...Lite som en drog-långare som ger smaksprov
Jag menar att du tycker det är helt rätt och som jag tolkade det helt rätt väg att gå. Sverige är ju redan inne och kör på den vägen och det har ju i praktiken inte ändrat något, förutom för några politiker som blir avsatta på grund av att inte betalt in skatten.Du kan väl fråga någon som är fundersam på just det istället för att fråga någon som uttryckt synpunkter av principiell karaktär.
Vi skall alltså ha ännu mer skatter i landet med världens högsta skatter?Vårt västra grannland tänker beskatta bonuspoäng. Helt riktigt förstås. Det här är en förmån man får av att vara anställd med tjänsteresor. Invändningen att det är svårt att räkna ut "korrekt" belopp är givetvis fullständigt irrelevant(säger inte att du skulle komma med den). Avstå då från bonuspoäng om man tycker skatteuträkningen är jobbig.
Nye skatteregler: Nå skal du skatte på bonuspoeng på jobbreiser - Skatt - Makro og politikk - E24