Senaste nytt

SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien!

Vänta nu. Har de alltså sänkt även på star alliance awards? Hur fick han annars in lh?

Jag missförstod honom. Han hade bokat om så att det blev en Star Alliance Award för 140.000 poäng och 2500:- i avgifter. Blev peppad på att det fanns en ledig award med annat bolag och bestämde sig för att testa. Nu har han dock fått beslutsångest och funderar på att byta till SAS på vägen hem eftersom han fått för sig att LH C i en A340 inte är bättre än nya C hos SAS och att han vill spara poäng. Decisions, decisions...

Varför har det inte varit möjligt att köpa SAS Plus award på long haul tidigare? Vad har SAS ursäkt varit? SK IT och nu har de åtgärdat något?

Jag missförstod honom. Han hade bokat om så att det blev en Star Alliance Award för 140.000 poäng och 2500:- i avgifter. Blev peppad på att det fanns en ledig award med annat bolag och bestämde sig för att testa. Nu har han dock fått beslutsångest och funderar på att byta till SAS på vägen hem eftersom han fått för sig att LH C i en 340 inte är bättre än nya C hos SAS och att han vill spara poäng. Decisions, decisions...
Om han ändrar bara hemvägen till SAS flight men fortfarande innehåller Star Alliace flygbolags flight, räknas det fortfarande som Star Alliance award.

Om han vill spara poängen bör han ändra alla flighter till SAS/Wideroe flight.

Varför har det inte varit möjligt att köpa SAS Plus award på long haul tidigare? Vad har SAS ursäkt varit? SK IT och nu har de åtgärdat något?
När SAS hade eget bokningssystem kunde man boka SAS Economy Extra (så hette produkten då) på long haul flygningar men sedan bytte SAS bokningssystem till ett Amadeusbaserat system då kunde de inte fixa bonusresorbokning i SAS Plus (SAS Economy Extra) längre. Det var så jag har förstått.

Last edited:
Kan alla plus-biljetter redan försvunnit från arn-mia? Fanns massor för ngn timme sedan.. nu visar det helt tomt hela oktober/november?
Fel i systemet?

Riktigt, riktigt bra! Hade tänkt nyttja en 2 för 1 med Star Alliance-award till Sydafrika i november i år.... Funderar på att köpa biljett istället. Tror jag sparar vouchern och åker nästa år med SAS till Asien istället....

Avbokade en bonusresa till Asien och bokade om. Kollade tillgängligheten innan jag avbokade. Platserna på returen gick inte tillbaka till inventerory (surprise) så fick skjuta på hela resan en dag, vilket inte gör något i sig. Sparade 40,000 poäng på det! :)

(2-4-1)

Toppen