mha321
Medlem
Menar du på allvar att kundtjänst kan göra fel? Kan jag inte tänka mig!Eller mer troligt, kundtjänst i Tallinn gjorde fel...
Menar du på allvar att kundtjänst kan göra fel? Kan jag inte tänka mig!Eller mer troligt, kundtjänst i Tallinn gjorde fel...
Vänta nu. Har de alltså sänkt även på star alliance awards? Hur fick han annars in lh?
Om han ändrar bara hemvägen till SAS flight men fortfarande innehåller Star Alliace flygbolags flight, räknas det fortfarande som Star Alliance award.Jag missförstod honom. Han hade bokat om så att det blev en Star Alliance Award för 140.000 poäng och 2500:- i avgifter. Blev peppad på att det fanns en ledig award med annat bolag och bestämde sig för att testa. Nu har han dock fått beslutsångest och funderar på att byta till SAS på vägen hem eftersom han fått för sig att LH C i en 340 inte är bättre än nya C hos SAS och att han vill spara poäng. Decisions, decisions...
När SAS hade eget bokningssystem kunde man boka SAS Economy Extra (så hette produkten då) på long haul flygningar men sedan bytte SAS bokningssystem till ett Amadeusbaserat system då kunde de inte fixa bonusresorbokning i SAS Plus (SAS Economy Extra) längre. Det var så jag har förstått.Varför har det inte varit möjligt att köpa SAS Plus award på long haul tidigare? Vad har SAS ursäkt varit? SK IT och nu har de åtgärdat något?
Om han ändrar bara hemvägen till SAS flight men fortfarande innehåller Star Alliace flygbolags flight, räknas det fortfarande som Star Alliance award.
Om han vill spara poängen bör han ändra alla flighter till SAS/Wideroe flight.