Senaste nytt

SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien!

Tillgängligheten verkar ha ökat rejält också?! Gjorde en snabb sökning Stockholm - Hong Kong och upptäckte något jag aldrig tidigare sett på en awardbiljett:

Lediga platser till detta pris: 6

Gällande Plus hittar jag mellan 2-4 stycken på varje flyg de datum i sommar när jag kollat lite snabbt.

Långsiktigt borde ju dock Star Alliance Partner rewards sjunka ner till samma nivåer som för USA dock. Vore konstigt annars tycker jag :)

Riktigt bra SAS. Nya kabiner och lägre pris, toppen. Jag ångrar redan att jag har så många milage hos AA då deras program blir riktigt dåligt i slutet av denna månad.

Långsiktigt borde ju dock Star Alliance Partner rewards sjunka ner till samma nivåer som för USA dock. Vore konstigt annars tycker jag :)
Jag ser det snarare tvärtom. SAS vill slussa användning av poängen hos dem så att det inte kostar så mycket som när medlemmar bokar Star Alliance award.
(Jag antar att SAS måste betala till andra Star Alliance partners när medlemmar bokar Star Alliance award)

Jag ser tillgängligheten på award-businessplatser som den ömmande punkten. Att göra dessa platser billigare ser jag som en försämring då jag antar att det blir än svårare att lägga vantarna på dessa platser.

Toppen