Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

Well, Rickard har lovat plus under 2013. Bränn alla broar, det enda som räknas är framåt. :D

Som sagt är det nog inte många EBG som hoppar av programmet i ren frustration över flingpaketsstatusen och de får in en del plusresenärer i perioden innan julresorna börjar. De som inte har EBG innan kommer inte att fylla loungerna nu på de få resor de normalt gör.

Jag fick mailet. Mitt kvalificeringsår startade 1 september och jag har hittills flugit ihop ca 10000 p. Det som gör mig tveksam till att boka ett par resor är dels att jag redan har gott om resor bokade i oktober (dock inte SAS plus) och dels att jag inte vet vad ett SAS Guldkort är värt i november. Får se om jag kan övertyga mig om att satsa två dagar och några tusenlappar för snabb kvalificering.

Jag reagerar först och främst på två saker:
Att det gick till "alla"
Låga krav som ställs för detta

Vi har ingen aning om hur många det gick ut till. Ganska många här som inte fått mailet. De kan ju i teorin också testa olika kundgrupper (EBB, EBS, EBG som snart tappar status etc.) för att lära sig hur de olika kundgrupperna svarar på sådana här frestelser. Sedan ger det lite klirr i kassan till ett år som inte får bli rött. Kampanjen slutar när SAS nya räkenskapsår slutar...

Jösses, hur nära är ni att återkvalificera er? Eller skickas denna kampanj även till den som står på noll legs/baspoäng?

Mitt kvalificeringsår går ut i februari. Och jag har redan kvalificerat mig till guld (gjorde väl det i Maj eller Juni). Löjligt att de kastar ut guldkorten så. Känns som de kommer tappa allt värde i.o.m uppdateringen.
Fan.

Länken innehåller inga EB-nummer i klartext utan bara en massa (troligen krytpterade/hashade) saker som gör att den är rätt meningslös att lägga ut.

Toppen