Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

"The more, the marrier" - jovisst.

Ärligt talat. Hur många tror ni det är som kommer göra 2 MR:s bara för att få guld? Tvivlar på att det ens kommer märkas där ute i loungerna. Det är trots allt inte gratis utan man måste ju spendera uppåt 4-5.000 SEK för att få detta "guld".

Aegean Gold kostar cirka 5-6.000 SEK om man tar en resa till exempelvis GIG eller EZE via USA och helt ärligt. Vad är den stora skillnaden mellan SAS EBG och Aegean Gold?

Ni överreagerar. Det kommer inte bli några större förändringar och detta gynnar förmodligen bara SAS och det är väl vad de flesta vill här på forumet? Ett välmående företag som kan överleva? Eller?

Jag väljer att vara glad åt de som får chansen att plocka upp ett Gold relativt billigt. Grattis till Er!

Jag tror vi måste respektera medlemmar som har ur egen fika, eller som småföretagare kämpat sig mot målet och där det har kostat kanske 50 000kr att få detta känner sig lite "lurad".

Sen håller jag med dig att antalet extra EBG som kommer ur detta troligtvis inte skapar något problem. A3*G[ i alla ära, men det skulle vara intressant hur många resenärer som även har hört talats om Aeagan som flygbolag, och hur få som troligtvis känner till denna möjlighet :)

Jag reagerar först och främst på två saker:
Att det gick till "alla"
Låga krav som ställs för detta

Suttit och räknat litegrann och jämfört resor, Prag är att föredra gällande resor under oktober:

5 oktober.PNGoktober 12.PNG

Hittar inte något billigare alternativ :)

Jag kommer inte kunna åka, pengarna går till annat.

Jag tror vi måste respektera medlemmar som har ur egen fika, eller som småföretagare kämpat sig mot målet och där det har kostat kanske 50 000kr att få detta känner sig lite "lurad".

Givetvis är det så. Det är självklart lite surt. Det förstår jag också men är det inte så med hela livet egentligen? :)
Man köper en dyr tv. 2 veckor senare kostar den 5.000 mindre..
Man köper en flygbiljett för 20.000 SEK. Två dagar senare kostar den 14.000 osv osv..

Sometimes you win, sometimes you loose.
Jag tror och hoppas det här gynnar SAS.

Last edited:
Suttit och räknat litegrann och jämfört resor, Prag är att föredra gällande resor under oktober:

Antar att systemet skruvar upp priset på plus-biljetterna nu när det är så stor efterfrågan... :rolleyes:

Givetvis är det så. Det är självklart lite surt. Det förstår jag också men är det inte så med hela livet egentligen? :)
Man köper en dyr tv på rea. 2 veckor senare kostar den 5.000 mindre..
Man köper en flygbiljett för 20.000 SEK. Två dagar senare kostar den 14.000 osv osv..

Sometimes you win, sometimes you loose.
Jag tror och hoppas det här gynnar SAS.

Absolut är det så, ibland vinner man och ibland förlorar man och priser ändras. Kanske är det så att "cost/benefit" analysen säger att man får 2MSEK i flera SAS Plus bokningar under oktober och 0 EBG som lämnar på grund av detta :)

Det skriver jag under pa, jag pyntar for mina egna resor och har vid flera tillfallen betalat extra for plusbiljetter bara for att na 50000 fortare. Kanns inte sarksilt rattvist men jag far skicka frugan pa 2 resor sa hon far guld - da kommer det kannas lite batter.

Är EBG, har inte heller fått mailet.
Något jag värdesätter mycket med EBG är Fast track men om man delar ut EBG så blir det nog snarare slow track för EBG och very slow track för resten. De kommer nog att ta bort seat block för EBG om de ökar antalet EBG mycket.

Surt när man flög ihop EBG på segment förra året (50!) och så kan någon få samma status på fyra segment, känns om ett hån.

Jag har två kollegor som fått erbjudandet men ingen av dom kommer utnyttja detta och spendera ca 6.000:- för att få EBG.
Jag tror faktiskt merparten inte lägger 6000:- för att få guldkort om man inte kan utnyttja resande med "verklig" resande utan att göra MR.

Inte fått detta, men har precis återkvalat som EBG till SEP2014. Det här kom i fjol också vill jag minnas och som @agehall säger är detta lite cornflakes-varning tycker jag. SAS borde verkligen titta på en EBD nivå värd namnet.

Nja, var det verkligen samma sak förra året?? Det har jag inget minne av, men jag kanske har förträngt det.

Prag verkar vara det bästa. Jag har bokat fredag 11/10 samt lördag 19/10. Jag misstänker att det är fler som bokat ARN-PRG, så det allra billigaste biljetterna är nog borta nu.

Man köper en dyr tv. 2 veckor senare kostar den 5.000 mindre..

Jag håller inte med om den jämförelsen. Här pratar vi om en rejäl rabatt på en produkt som man förväntar sig ska ha ganska stabilt pris. Kapitalvaror såsom dyra resor och elektronik vet man ska variera i pris.

Om alla ska ha status så blir det ju värt noll och intet.

Toppen