Förut har Amex support sagt ja. Det var kanske 2 år sedanHur var det nu med reseförsäkring? Gäller den om man betalat presentkortet med Amex Elite och sen använt presentkortet för att köpa en resa?
Förra årets vinterresa bokades hos Ving med hjälp av presentkort från Zupergift. Inga konstigheter att inleda ett skadeärende då. Skickade bara med underlag som visade att presentkorten de factor var köpta med mitt Amex.Hur var det nu med reseförsäkring? Gäller den om man betalat presentkortet med Amex Elite och sen använt presentkortet för att köpa en resa?
Verkar och tror som att de rort till det. Har inget andrats kan man som de sager utnyttja 2 per bokning sen om de gjort nagot med inkopet tors jag inte svara pa. Jag har sjalv bara kopt tva at gangen forut alltsa 2*5000 (6000) men ser inte riktigt hur de skulle kunna hindra en fran att ga in igen och kopa ett par till.Jag tycker att genomförandet av detta upplägg är så dåligt genomfört så det är gränsland till oseriöst/scam…
”Köp upp till 10 presentkort till ett sammanlagt värde av 5 000 SEK och använd max 2 presentkort per bokning.”
Detta är väl relativt tydligt och jag tolkar det som att varje presentkort är 500kr och man max kan använda 2, alltså 1000kr per bokning. Kan någon bekräfta att detta är det som faktiskt gäller?
Men det man sen lägger i varukorgen benämns som ”Presentkort 1” och jag kan välja 5000kr. Då har jag väl köpt 1st presentkort värt 5000kr…. Rätt sak att skriva hade varit att inte benämna det som ”presentkort 1” om jag faktiskt köper 10st samt att skriva ”10st á 500kr”.
Och längre ner på listan står det återigen ”antal kort: 1”
Är det bara jag som är dum eller gör dem det svårare än det hade behövt vara? Jag förstår att de inte kan erbjuda obegränsat 20% rabatt på allt. Men gör det tydligt vad som gäller
Svaret är att du kan använda upp till 2 * 6000 kr = 12 000 kr per bokning.Jag tycker att genomförandet av detta upplägg är så dåligt genomfört så det är gränsland till oseriöst/scam…
”Köp upp till 10 presentkort till ett sammanlagt värde av 5 000 SEK och använd max 2 presentkort per bokning.”
Detta är väl relativt tydligt och jag tolkar det som att varje presentkort är 500kr och man max kan använda 2, alltså 1000kr per bokning. Kan någon bekräfta att detta är det som faktiskt gäller?
Men det man sen lägger i varukorgen benämns som ”Presentkort 1” och jag kan välja 5000kr. Då har jag väl köpt 1st presentkort värt 5000kr…. Rätt sak att skriva hade varit att inte benämna det som ”presentkort 1” om jag faktiskt köper 10st samt att skriva ”10st á 500kr”.
Och längre ner på listan står det återigen ”antal kort: 1”
Är det bara jag som är dum eller gör dem det svårare än det hade behövt vara? Jag förstår att de inte kan erbjuda obegränsat 20% rabatt på allt. Men gör det tydligt vad som gäller
Verkar bara vara jag som är dum då trotts alltSvaret är att du kan använda upp till 2 * 6000 kr = 12 000 kr per bokning.
Det är valfri valör på SAS presentkort, upp till 5000 kr i kostnad för dig (som blir 6000 kr i värde med bonus). Tydligen är gränsen också 10 presentkort per köp, förutom beloppsgränsen 5000 kr per köp. Vill du köpa flera presentkort á 6000 kr får du göra flera köp, d.v.s. det blir flera kreditkortsdragningar.
Begriper inte vad som är oseriöst eller scam med detta, förutom att köpet bara ger 15 p/100 kr till Eurobonus Mastercard Premium, inte 25 p/100 kr som direktköp av SAS-biljetter ger.
Jag gjorde i julas fick då drygt 9000 sek för 6000dkr och har använt dessa. Det är bara 2 st man kan använda och inte på bonusresor.Verkar bara vara jag som är dum då trotts allt
Har du testat själv att använda 2x6000kr?
Ja att köpa dem i DKK MED Points Plus är också en bra affär