Bra att veta men, på vilket sätt är det ett problem? Om det hade funkat så hade det ju ändå blivit växling så då kan du väl lika gärna boka i samma valuta som presentkortet?Ett begränsning (som jag just upptäckte då jag försökte använda) är att presentkorten endast kan användas i samma valuta som de är utställda i.
Det kan bli problem om man ska använda presentkortet vid telefonbokning, för där kan man inte alltid välja valuta.Bra att veta men, på vilket sätt är det ett problem? Om det hade funkat så hade det ju ändå blivit växling så då kan du väl lika gärna boka i samma valuta som presentkortet?
Går att välja valuta om man påpekar det i början av samtalet. Går även att prissätta om hela resan i annan valuta innan betalning, men det kräver en del handpåläggning och kompetens hos agenten. 99% av agenterna kommer vägra rakt av eller insistera på att göra om bokningen på nytt.Det kan bli problem om man ska använda presentkortet vid telefonbokning, för där kan man inte alltid välja valuta.
När jag avbokade en resa betalad med presentkort var pengarna tillbaka efter ca 24 timmar (lite mindre om jag minns rätt).Köpte en resa i Plus Pro men såg nu att priset var mycket billigare (nästan 2000 kr) med kampanjen som lanserats idag. Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna på presentkortet vid avbokning?
Tack! Avbokar nu och försöker lägga ny bokning imorgonNär jag avbokade en resa betalad med presentkort var pengarna tillbaka efter ca 24 timmar (lite mindre om jag minns rätt).
Jag har ett svagt minne att det stod något när man köpte att man inte fick tillbaka bonusen vid återbetalning, dvs -20%. Står inte på själva presentkortet, så jag kan minnas fel men kan vara värt att dubbelkolla.Tack! Avbokar nu och försöker lägga ny bokning imorgon![]()
Var inte det bara om man använde öppet köp? Dvs lämnade tillbaka presentkortet?Jag har ett svagt minne att det stod något när man köpte att man inte fick tillbaka bonusen vid återbetalning, dvs -20%. Står inte på själva presentkortet, så jag kan minnas fel men kan vara värt att dubbelkolla.