Senaste nytt

SAS Point Sharing

Jag kommer inte heller i på pointsharing-sidan på sas.se. Noterade att min räknare mot livstidsguld har blivit helt knäpp också så hemsidan mår inte bra helt klart (går bara att välja intervallet 2000-2012 men staplarna blir knäppa).

Skärmavbild 2025-01-09 kl. 19.19.04.png
Just livstidsguld går ju att se i appen också men det gör ju inte pointsharing tyvärr.

Märkligt att det ska ta sådan tid att få ordning på dessa saker.

Jag administrerar en point sharing med familj och några nära vänner jag reser med.

Övriga medlemmar i gruppen är inställda att de ej kan råka använda poängen av misstag utan att jag som administratör låser upp först. (Bra skydd om någon av deras konton skulle kapas.)

Men nu går det inte låsa upp när man inte kommer åt Point Sharing-sidan alls.

Min svåger önskar använda sin 2-4-1 voucher, men det fungerar inte för honom att använda vare sig poäng eller voucher förrän jag kan låsa upp och ändra så att han har rätt att använda Point Sharing-poängen.

Några tips för hur man kan förfara …?

Onekligen ett ”låst” läge nu när vi inte kommer åt Point Sharingen alls.

Jag administrerar en point sharing med familj och några nära vänner jag reser med.

Övriga medlemmar i gruppen är inställda att de ej kan råka använda poängen av misstag utan att jag som administratör låser upp först. (Bra skydd om någon av deras konton skulle kapas.)

Min svåger önskar använda sin 2-4-1 voucher, men det fungerar inte för honom att använda vare sig poäng eller voucher förrän jag kan låsa upp och ändra så att han har rätt att använda Point Sharing-poängen.

Har du bokat bonusresa med SkyTeam? Det är eventuellt efter det som man förlorar tillgång till point sharing-sidan.

boka åt honom eller ring in.

Jo, en SAS bonusenkelresa blev i höstas omgjord till en SkyTeam-bonusresa. Då verkar det även låsa tillgången för alla medlemmar i hela PS-gruppen då, för ingen i gruppen kan längre logga in. Synd.

Ska prova ringa SAS imorrn och se om jag kan boka med mina poäng, men med hans voucher. Tack för tipset, jag återkommer om det fungerar eller inte.

Jo, en SAS bonusenkelresa blev i höstas omgjord till en SkyTeam-bonusresa. Då verkar det även låsa tillgången för alla medlemmar i hela PS-gruppen då, för ingen i gruppen kan längre logga in. Synd.

Ska prova ringa SAS imorrn och se om jag kan boka med mina poäng, men med hans voucher. Tack för tipset, jag återkommer om det fungerar eller inte.
Samma här, endast jag som bokat SkyTeam men ingen annan i gruppen kommer åt den heller längre.

Det gick fint att via SAS kundtjänst ordna så att min svågers konto återigen fick tillgång till att kunna använda poäng i Point Share-gruppen. Skönt!

Här är länken

Du måste ändra följande

firstName
lastName
birthdate
email
mobile
countryCode (ska vara SE)
euroBonusNumber
memberStatus

Jag använde Google
Kan nu bekräfta att detta fungerar hur bra som helst. Lyckades skicka inbjudan till min son men när han fått bekräftelse mailet så kunde han inte acceptera det, utan jag var tvungen att göra om skriptet med hans data för att sedan kunna logga in på hans profil och godänna inbjudan.
Simsalabim så ökade poängen i min app och han kunde nu vips se gruppens totala poäng i sin app.

Toppen