Från 1 november blir det samma upplägg från hela skandinavien, som det sedan en tid varit från Köpenhamn
Visa bifogad bild 114564
Domestic får nöja sig med servetten?
Jag tror att man får svårt att locka tillbaka många tidigare trogna kunder efter detta haveri. Jag har respekt för att situationen är påfrestande, men när de inte ens försöker, och pandemin blir en förtäckt ursäkt för snålhet...då väljer jag fortsatt t.ex. Lufthansa.
Hur ska man locka tillbaka kunder som nu blir allt mer bekväma och ser fördelarna med att arbeta digitalt? För inrikes resor i större delen av Sverige är ju dessutom bilen ett fenomenalt underskattat transportmedel. Inte lockar man fler ombord igen genom serviceneddragningar iallafall.
SAS har verkligen allt emot sig om de inte försöker vända på detta, men jag ser dessvärre inga försök till det.
Jag håller med om att det är tråkigt gällande serveringen i nuläget. Men jag tror inte att det i första hand handlar om ekonomi utan om att förhindra smittspridning. Så fort man ska börja äta, ansiktsmasken tas av och trånga utrymmen så ökar risken för smittspridning avsevärt. På inrikes är det också en mera stressad situation och då ökar risken än mera, samt att många är dåliga på att följa angivna riktlinjer. Under rådande situation är det därför nog bättre att avvakta lite till innan serveringen återgår till det mera normala![]()
Kan inte se att det har med smittspridning att göra, när SAS håller en lägre servicenivå än flygbolag med sina hubbar i länder med högre smittpridning, i flertalet fall hårdare restriktioner på marken (åtminstone än Sverige), och allmänt en större rädsla för smitta bland befolkningen. Inte heller tror jag att SAS sitter och gör egna bedömningar som skiljer sig från de som kommer från EASA.Jag håller med om att det är tråkigt gällande serveringen i nuläget. Men jag tror inte att det i första hand handlar om ekonomi utan om att förhindra smittspridning. Så fort man ska börja äta, ansiktsmasken tas av och trånga utrymmen så ökar risken för smittspridning avsevärt. På inrikes är det också en mera stressad situation och då ökar risken än mera, samt att många är dåliga på att följa angivna riktlinjer. Under rådande situation är det därför nog bättre att avvakta lite till innan serveringen återgår till det mera normala![]()
Jag förstår heller inte hur smittspridningen skulle öka på grund av att öl serveras jämfört med om läsk serveras...Kan inte se att det har med smittspridning att göra.
Alkohol förändrar ju många människors beteende - det kan bli jobbigare för vissa att följa regler efter något glas. Finns ju säkerligen en anledning till att alkoholförsäljning är förbjuden efter 22 i Danmark nu också.Jag förstår heller inte hur smittspridningen skulle öka på grund av att öl serveras jämfört med om läsk serveras...
Djävulsdricka ju!!!!Jag förstår heller inte hur smittspridningen skulle öka på grund av att öl serveras jämfört med om läsk serveras...