Senaste nytt

SAS plus under pandemin

Från 1 november blir det samma upplägg från hela skandinavien, som det sedan en tid varit från Köpenhamn :)

_20201030_141959.JPG
 
Från 1 november blir det samma upplägg från hela skandinavien, som det sedan en tid varit från Köpenhamn :)

Visa bifogad bild 114564

Domestic får nöja sig med servetten?

Jag tror att man får svårt att locka tillbaka många tidigare trogna kunder efter detta haveri. Jag har respekt för att situationen är påfrestande, men när de inte ens försöker, och pandemin blir en förtäckt ursäkt för snålhet...då väljer jag fortsatt t.ex. Lufthansa.

Hur ska man locka tillbaka kunder som nu blir allt mer bekväma och ser fördelarna med att arbeta digitalt? För inrikes resor i större delen av Sverige är ju dessutom bilen ett fenomenalt underskattat transportmedel. Inte lockar man fler ombord igen genom serviceneddragningar iallafall.

SAS har verkligen allt emot sig om de inte försöker vända på detta, men jag ser dessvärre inga försök till det.
 
Domestic får nöja sig med servetten?

Jag tror att man får svårt att locka tillbaka många tidigare trogna kunder efter detta haveri. Jag har respekt för att situationen är påfrestande, men när de inte ens försöker, och pandemin blir en förtäckt ursäkt för snålhet...då väljer jag fortsatt t.ex. Lufthansa.

Hur ska man locka tillbaka kunder som nu blir allt mer bekväma och ser fördelarna med att arbeta digitalt? För inrikes resor i större delen av Sverige är ju dessutom bilen ett fenomenalt underskattat transportmedel. Inte lockar man fler ombord igen genom serviceneddragningar iallafall.

SAS har verkligen allt emot sig om de inte försöker vända på detta, men jag ser dessvärre inga försök till det.

Jag håller med om att det är tråkigt gällande serveringen i nuläget. Men jag tror inte att det i första hand handlar om ekonomi utan om att förhindra smittspridning. Så fort man ska börja äta, ansiktsmasken tas av och trånga utrymmen så ökar risken för smittspridning avsevärt. På inrikes är det också en mera stressad situation och då ökar risken än mera, samt att många är dåliga på att följa angivna riktlinjer. Under rådande situation är det därför nog bättre att avvakta lite till innan serveringen återgår till det mera normala :)
 
Jag håller med om att det är tråkigt gällande serveringen i nuläget. Men jag tror inte att det i första hand handlar om ekonomi utan om att förhindra smittspridning. Så fort man ska börja äta, ansiktsmasken tas av och trånga utrymmen så ökar risken för smittspridning avsevärt. På inrikes är det också en mera stressad situation och då ökar risken än mera, samt att många är dåliga på att följa angivna riktlinjer. Under rådande situation är det därför nog bättre att avvakta lite till innan serveringen återgår till det mera normala :)

Agree to disagree.
 
Jag håller med om att det är tråkigt gällande serveringen i nuläget. Men jag tror inte att det i första hand handlar om ekonomi utan om att förhindra smittspridning. Så fort man ska börja äta, ansiktsmasken tas av och trånga utrymmen så ökar risken för smittspridning avsevärt. På inrikes är det också en mera stressad situation och då ökar risken än mera, samt att många är dåliga på att följa angivna riktlinjer. Under rådande situation är det därför nog bättre att avvakta lite till innan serveringen återgår till det mera normala :)
Kan inte se att det har med smittspridning att göra, när SAS håller en lägre servicenivå än flygbolag med sina hubbar i länder med högre smittpridning, i flertalet fall hårdare restriktioner på marken (åtminstone än Sverige), och allmänt en större rädsla för smitta bland befolkningen. Inte heller tror jag att SAS sitter och gör egna bedömningar som skiljer sig från de som kommer från EASA.
 
Det är så bra priser på business med andra bolag som har mer service än SAS, så verkligen dumt läge att vara snål tror jag. Innan pandemin hade jag inte ens testat BA i business och var en trogen SAS-resenär från London. Många jag känner bokade SAS-flyg hem till Skandinavien utan att ens kolla på andra bolag. Nu har jag testat BA till flera destinationer (senaste Stockholmresan kostade £150 t/r i business!!) och är, jämfört med SAS, väldigt nöjd.

Framöver kommer jag alltid jämföra SAS med BA när jag bokar biljetter. Om min erfarenhet delas av andra så är det så klart negativt för SAS.
 
Svider verkligen när man har köpt en SAS Plus till fullpris och ser cateringbilen stå parkerad bredvid flygplanet.

En polarrulle och en vinflaska hade suttit fint på kvällens flygning. Hoppas att SAS inser att de tappar kunder om de fortsätter med dessa nedskärningar. Priserna har inte direkt blivit lägre....
 
Jag förstår heller inte hur smittspridningen skulle öka på grund av att öl serveras jämfört med om läsk serveras...
Alkohol förändrar ju många människors beteende - det kan bli jobbigare för vissa att följa regler efter något glas. Finns ju säkerligen en anledning till att alkoholförsäljning är förbjuden efter 22 i Danmark nu också.

SAS är ju duktiga på begränsningar, så de kunde ju satt gränsen till en enhet/person - men där känner de nog att de kan spara pengar. De minskar ju också risken för att få någon att bli för full - om en person druckit för mycket på flygplatsen och den sista enheten ombord blir för mycket.

Personligen ser jag det inte som ett problem att alkohol inte serveras. Men en polarrulle till Malaga kunde de ju lika gärna struntat i.
 
Toppen