Senaste nytt

SAS plus under pandemin

LarsCph

Medlem
Fløj Malmö til Arlanda 28/10 i SAS Plus. Cafe Lounge var lukket. Boarding var kaos typ "nu är det boarding" og alle kunne gå ombord. Fin plads på flyet som vel var cirka 1/3 fyldt. Var var tre (fruen + datter + mig). Der blev serveret en sprit-serviet ved boarding og ellers ingen service om bord. Afstigning som normalt (dvs intet med 5 rækker ad gangen) .

Fløj Arlanda til Kastrup 1/11 i SAS Plus. Der var meget lang kø i security (20+ minutter) helt forbi bag drop, men heldigvis ingen kø i fast track. Gold Lounge i Arlanda T5 var åben. Der serveres alkohol fri øl, tonic (HVEM drikker tonic uden gin?!), diverse läsk, majschips, kaffe+fikakakor, og hvide toast. Der var god plads i loungen og dejligt at kunne side i fred og vente. Boarding af flyet mod København var omvendt med bagerste rækker først. Igen fin plads med lidt mere fyldt fly (nok 1/2 fyldt). Igen ingen service om bord udover sprit servietten. Crew skulle have mad så halvvejs begyndte der at dufte af varm mad (klokken 17.20 hvor jeg var halvsulten) efterfulgt af lugten af varm kaffe. Ingen servering til passagerer dog. Der gik crew ned gennem rækkerne 5-6 gange på turen så jeg syntes jo godt man kunne have haft en kaffe med rundt, men det må de nok ikke. Afstigning 5 rækker ad gangen (vi sad på række 5!), men det virkede til at det ikke blev respekteret når man så bagud i flyet. Ankomst i København ved brogate (dvs ingen bus) og exit via paskontrollen, der blev ikke stillet nogen spørgsmål selv om jeg havde mit svenske pas med og indrejse til Danmark vel egentlig er lukket for svenskere uden gyldig grund.

Absolut ingen grund til betale ekstra for SAS Plus på den rute. Jeg rejste på bonus billetter via SAS Mastercard så jeg havde ikke betalt ekstra.

Jeg fik efterfølgende et spørgeskema om turen hvor jeg har givet min mening til kende om den manglende service om bord.
 
På mitt ftg är det inga problem. De bokar alltid billigast möjliga och då blir det light.
Hade cargo varit möjlig hade vi hamnat där - även på long haul.
Jag har slutat och flyga helt efter att det blev så. Fortfarande är jag en asset för ftg så de försöker inte kicka mig men jag har tränat upp ett 3 tal Pers nu så det är bara en tidsfråga innan de sätter igång.
Funderar på att förekomma dem med att erbjuda en deal innan.
Sedan har jag iofs inte förstått plus annat än på den goda tiden få man pendlade CPH - PEK med den härliga fredagsavgången hem med alla som hade hämtat barn. Saknar blöjdoften ibland. ;)
 

ulagun

Medlem
Utan Gin så är det överhuvudtaget ingen blandning. :cool:

När jag fick "spritservetten" vid boarding frågade jag om de hade tonic ombord?
Tyvärr blev svaret.
Tyckte det var tråkigt för om de hade tonic skulle jag ju kunna använda servetten som en slags "tepåse" och doppa i tonicen och därmed få någon variant av GT.
Ett skämt som INTE uppskattades av cabin crew. ;)
 

M.K

Medlem
FCO-CPH idag i Plus. Rullen är tillbaka!

FA7A3376-99AD-499D-B234-7FDE65DE7473.jpeg
 
Toppen