Senaste nytt

SAS plus under pandemin

@Sir Karlsson Kanske möjligt att boka CPH-FRA-ARN med LH i C till rimligt pris nu om du ska till huvudstaden? Jag ska då kolla in möjligheten till nästa CPH resa.

NEO, direktflyg och snabbt wifi är såklart bra fördelar hos SAS men jag saknar verkligen det runt omkring efter ett halvår nu med enbart LCC flygande i mask.

Fick höra från kabinpersonalen att SAS jobbar på att börja med servering igen från den 21 september. Exakt vad den kommer innebära visste de inte, och datumet har tidigare ändrats från 1 september.
I dag på SK401 sa en värdinna att från slutet av september återgår SAS till ordinarie servicekoncept på Skandinavien och Europalinjerna, frågade om det gällde även ekonomi eftersom Lufthansa och Swiss endast serverar vatten i Ekonomi, hon sa om hon fattat allt rätt så blir servicen som innan pandemin, men tillade allt ändras så snabbt nu.

Servicen är förstklassig idag i Plus!
20200904_155333.jpg

@samet Jag ser att servicenivån på frontrow är konsekvent jämfört med igår. Ovanligt för att vara SAS. :rolleyes:

Boarding och kanske även avstigning sist för Dig också?

I CPH får man gå av sist om man sitter på rad 1
Inte alltid. Om planet parkerar vid en C eller D-gate används bryggan eftersom dessa kan slussas till passkontroll. Vid övriga gater bussas man om man kommer från annat land, vilket kräver avstigning bak för att det praktiskt ska fungera.

I dag på SK401 sa en värdinna att från slutet av september återgår SAS till ordinarie servicekoncept på Skandinavien och Europalinjerna, frågade om det gällde även ekonomi eftersom Lufthansa och Swiss endast serverar vatten i Ekonomi, hon sa om hon fattat allt rätt så blir servicen som innan pandemin, men tillade allt ändras så snabbt nu.
Det här hoppas jag verkligen på! Något att knapra på och dricka vore inte dumt på en 3-timmars flygning.

Toppen