Senaste nytt

SAS plus under pandemin

M.K

Medlem
Boarding sist med betald C idag, en servett till fika samt dubbel seatblock på frontrow.

Positivt med seatblock även i plus, men det blir den bättre minusprodukten igen nästa flygbokning eller ännu hellre LH om möjligheten finns.
 

ekf

Medlem
Boarding sist med betald C idag, en servett till fika samt dubbel seatblock på frontrow.

Positivt med seatblock även i plus, men det blir den bättre minusprodukten igen nästa flygbokning eller ännu hellre LH om möjligheten finns.
Fast är det inte en förmån att slippa sitta på sin plats när resten av passagerarna går förbi ens plats? Dessutom minimerar du ju tiden ombord i trängseln..
 

M.K

Medlem
Trängsel?

Ja jag förstår motivet men om du läste slutet av det du citerade är det en av anledningarna att Minus är en bättre produkt idag. Vi är fler på mindre yta i plus.

Dubbel seatblock där också, alla har det på dagens NEO. Boarding först och lugn och ro i en egen trea med faciliteter nära till hands.

Minus bokas som sagt nästa tur, nu ser jag fram mot loungen på ARN! Ett kärt återseende det. :)
 
Last edited:

samet

Medlem
Boarding sist med betald C idag, en servett till fika samt dubbel seatblock på frontrow.

Positivt med seatblock även i plus, men det blir den bättre minusprodukten igen nästa flygbokning eller ännu hellre LH om möjligheten finns.

Detsamma serverades längre bak också..
20200903_062756.jpg
 

igelkotten

Medlem
Sitter nu på urtråkig Plus-resa. Har annars flugit Club Europe men var inget alternativ idag.. trist att inte få fika. SAS borde gott kunnat ge ut någonting... även Euro Traveller inkluderar liksom dryck och snacks....
 

ante_77

Medlem
Kan det bero på balansen av planet? Jag har noterat ibland när det är lite folk ombord att de sitter som i klungor, några rader här och var istället för utspridda.
Ja, det skulle kunna vara ett skäl. Jag kan inte tänka mig att någon drar till med ett aktivt val av mittsäte.


Nu har det iofs fungerat ok på de senaste leggen, men jag ska se om det är något ”mönster” som drycker upp de gånger man får en stolsgranne utan oförklarlig anledning.
Lite folk i Dash flygen så trycker dom passagerarna bak i planet. Fast där är det som oftast valfritt säte som utgångspunkt. Vid viktproblem så får man oftast besked om att flytta.
 
Toppen