Tomas E
Medlem
Du glömmer bort att SAS har fler personalkategorier än piloter och att SAS historiskt snittar över 10 vilda strejker per år!Ingen strejktråd på 5 år!!
Du glömmer bort att SAS har fler personalkategorier än piloter och att SAS historiskt snittar över 10 vilda strejker per år!Ingen strejktråd på 5 år!!
Börjar redan ladda för sommaren 2027.”Enligt uppgifterna kommer inte piloterna kunna gå ut i strejk under dessa fem år samt kommer de 560 poiloterna som blev uppsagda kommer att återanställas.”
Ingen strejktråd på 5 år!!
Jag väljer faktiskt att tro styrelseordföranden (kan man kalla honom "gammeldansken" utan att bli anmäld?Från Dagens Industri nu
"Nu dementerar dock SAS kommunikationschef uppgifterna från ordförande Carsten Dilling.
”Det finns inget avtal”, säger SAS kommunikationschef Karin Nyman till Di."
Källa; SAS bekräftar: Vi har nått en överenskommelse
Från Dagens Industri nu
"Nu dementerar dock SAS kommunikationschef uppgifterna från ordförande Carsten Dilling.
”Det finns inget avtal”, säger SAS kommunikationschef Karin Nyman till Di."
Källa; SAS bekräftar: Vi har nått en överenskommelse
Har styrelseordföranden verkligen sagt det han sagt så skulle jag lita på det. Notera att invändningen från den underställde mellanchefen är av teknisk natur.
Jag väljer faktiskt att tro styrelseordföranden (kan man kalla honom "gammeldansken" utan att bli anmäld?) snarare än en kommunikationschef i detta läge.
Så även de piloter som fått annat jobb eller skolat om sig skall återanställas… hade ju varit roligt om avtalet gick åt båda hållen!”Enligt uppgifterna kommer inte piloterna kunna gå ut i strejk under dessa fem år samt kommer de 560 poiloterna som blev uppsagda kommer att återanställas.”
Ingen strejktråd på 5 år!!