Och med denna serie av sårbarheter är rekonstruktion helt nödvändig och sämre läge än om personalen jobbat på. Illa redan innan och än sämre nu. Låter tryggare att köpa en trisslott än att satsa på flygbolag med sådan stor kostnad i flygplan och som personalen kan äventyra på det här sättet som vi ser idag. Däri ligger ju också en del av förklaringen att man tvingas till andra anställningsformer, tyvärr tyvärr!!! De flesta i den branschen har det inte sämst och kan köpa sin mat, betala sin hyra osv. Glad dock att det finns flyg och gärna även SAS framåt!Efter SAS teknikerna på CPH sympatistrejk kommer de att ta längre tid att få maskinerna i trafik än vid tidigare pilotstrejker.
SAS Scandinavian har nu 60 maskiner som måste ”gås igenom” innan de kan komma upp i luften efter strejken och det tar tid
Källa: CHECK-IN.dk
Här är en lite längre artikel:
Vad är motkravet? Att SAS ska betala ut en full månadslön till alla piloter i SPG?
Lite otydligt vad som menas. Lockouten måste ju lyftas för att det ens ska vara möjligt för piloterna att jobba. För de piloter som då inte skulle flyga under denna period så spelar lockouten ingen roll, eftersom de ändå strejkar till 100%.Vad är motkravet? Att SAS ska betala ut en full månadslön till alla piloter i SPG?
SPG vill att lockouten hävs.