Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Jag antar att facket inte skulle gå med på en förlängning om dom inte såg en möjlighet att lösa konflikten. Får helt enkelt bara vänt sig detta och hoppas att det löser sig.
Eller så har medlarna sagt åt piloterna att antingen löser ni detta till helgen eller så har ni inget jobb att gå till alls efter sommaren. Det är ju sant.
 

varva77

Medlem
Jag tycker det här citatet låter som när man missat att städa hemma och får arga blicken av sin partner. "En verklig vilja".. "Ytterligare en chans"..
Även om strejken skulle kunna undvikas denna gång - vad sker med SPF? De är ju helt vilda, bör omedelbart förskingras och upphöra att existera. I grund och botten är hela strejksyftet väldigt oseriöst, när SAS är på väg att ryka under så passar man på, och därefter alla uttalanden. Nä jag köper det inte alls. Det verkar faktiskt allt mer som att de som har en undermålig ledning är just SPF.
Ja, känns tyvärr som att detta, trots stämningen som råder, kan sluta som de övriga strejkerna. Dvs ett avtal som i grunden inte förändrar någonting. Piloterna får hyfsade lönepåslag mot eventuellt någon smärre arbetstidskorrigering. Connect och Link finns kvar men under diffusa villkor som i slutändan ändå gör att SPF finner anledning att ställa till det vid nästa förhandling. Kan alltid hoppas SPF’s uttalanden, toppat med gårdagens Facebookinlägg gör att så inte blir fallet.
 

fred80

Medlem
Har någon sett om media snappat upp FB inlägget?

Jag kan inte se att de inlägget är kvar på deras FB, gör någon annan det?
Så jag förmodar att det var någon som postade lite för snabbt eller någon som inte satt med och förhandlande som gjorde det inlägget i går utan att tänja ett steg till.
 

Taggen

Medlem
Det är varken Swedavia eller någon annan flygplats som hittar på data om inställda flygplatser. Dom visar bara 3:e parts data.
Nja, hade nog mera Swedavias oförmåga att få igenom folk tillräckligt snabbt genom säkerhetskontrollen i åtanke som orsak till försenade flyg.
 

011430121

Medlem
Missar jag något men det är väl onsdag-fredags avgångar som ”räddas” nu i första läget?

Jag tolkar det som strejken nu är uppskjuten tre dygn & utbryter tidigast 00:01 på lördag 2/7

Jag är helt medveten om att mitt inlägg inte är korrekt, läste om att det var på söndag 00,01 gjorde ett stort fel och inte hänvisade till källan

Vet att detta misstag inte stärker mitt varumärke här på BC, blir att bygga upp varumärket så gått nu det går.
 
Toppen