Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

011430121

Medlem
Detta betyder att de flesta SAS charteravgångar på lördag kommer att kunna genomföras, glädjande för Apollos kunder.
Tycker just denna grupp av passagerare skulle drabbats lite tuffare av en strejk det är många barn familjer som flyger charter, de har sett fram emot att få ”komma ut och resa” efter pandemin.

Att man förhandlar vidare måste väl betyda att båda parter åtminstone ser lite ljus i tunneln.
 

pinksson

Medlem
Jag antar att facket inte skulle gå med på en förlängning om dom inte såg en möjlighet att lösa konflikten. Får helt enkelt bara vänt sig detta och hoppas att det löser sig.
 
Detta betyder att de flesta SAS charteravgångar på lördag kommer att kunna genomföras, glädjande för Apollos kunder.
Tycker just denna grupp av passagerare skulle drabbats lite tuffare av en strejk det är många barn familjer som flyger charter, de har sett fram emot att få ”komma ut och resa” efter pandemin.

Att man förhandlar vidare måste väl betyda att båda parter åtminstone ser lite ljus i tunneln.

Missar jag något men det är väl onsdag-fredags avgångar som ”räddas” nu i första läget?
 
Detta betyder att de flesta SAS charteravgångar på lördag kommer att kunna genomföras, glädjande för Apollos kunder.
Tycker just denna grupp av passagerare skulle drabbats lite tuffare av en strejk det är många barn familjer som flyger charter, de har sett fram emot att få ”komma ut och resa” efter pandemin.

Att man förhandlar vidare måste väl betyda att båda parter åtminstone ser lite ljus i tunneln.

Jag tolkar det som strejken nu är uppskjuten tre dygn & utbryter tidigast 00:01 på lördag 2/7
 

011430121

Medlem
Jag tolkar det som strejken nu är uppskjuten tre dygn & utbryter tidigast 00:01 på lördag 2/7

Läste att det är på söndag 0.01, räknade först som du men minns inte vad jag läste söndag morgon.

Kollar medierna hittar inget om söndag som jag läste förut, de flesta skriver tre dygn eller 72 timmar Expressen skriver lördag, vill minnas att det var där jag läste söndag, de kan ju ha ändrar i texten
Jag ber verkligen om ursäkt för förvirringen.
 
Last edited:

varva77

Medlem
Litet hopp och ett par steg framåt får man väl anta. Dock svårtolkat, men SPF’s uttalande tycker jag tyder på att det är främst de som har haft framgångar.
- Strejken kan endast undvikas om SAS visar en verklig vilja att komma oss till mötes. I nuläget väljer vi att ge motparten ytterligare en chans att göra just detta, sa Martin Lindgren.
 

Philip G

Medlem
Litet hopp och ett par steg framåt får man väl anta. Dock svårtolkat, men SPF’s uttalande tycker jag tyder på att det är främst de som har haft framgångar.
- Strejken kan endast undvikas om SAS visar en verklig vilja att komma oss till mötes. I nuläget väljer vi att ge motparten ytterligare en chans att göra just detta, sa Martin Lindgren.

Jag tycker det här citatet låter som när man missat att städa hemma och får arga blicken av sin partner. "En verklig vilja".. "Ytterligare en chans"..
Även om strejken skulle kunna undvikas denna gång - vad sker med SPF? De är ju helt vilda, bör omedelbart förskingras och upphöra att existera. I grund och botten är hela strejksyftet väldigt oseriöst, när SAS är på väg att ryka under så passar man på, och därefter alla uttalanden. Nä jag köper det inte alls. Det verkar faktiskt allt mer som att de som har en undermålig ledning är just SPF.
 
Toppen