Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Emme

Medlem
Otroligt dålig tajming, kan piloterna inte vänta ett halvår med sin strejk och låta SAS dra in lite vinst innan man sparkar på sin redan liggande arbetsgivare? Tror de att framtiden blir bättre om 900 arbetslösa piloter samtidigt ska söka jobb på Ryan Air om SAS kursar?
 

JAM(1)777

Medlem
Kan man se någonstans om man ska flyga med SAS CPH-AGP ner 6e juli och hem 13e juli om det trafikeras av SAS Connect? På min bokningar står det bara Scandinavian Airlines
 

GOTBound

Medlem
Skulle ni själva gå med på försämring efter försämring efter försämring!? Det är ngt jag inte fattar här. Är det vanlig svensk avundsjuka?
Först funderade på om jag verkligen skulle ta betet och svara på din fråga, men...
Det är inte unikt för de anställda piloterna på SAS att få sämre villkor när ett företag går dåligt ekonomiskt, ingen vill få vad som upplevs som sämre arbetsvilkor men samtidigt är en arbetstagare inte livegen och har fritt fram att byta till en arbetsgivare med bättre villkor, hur lång ledtiden är och om eventuellt karantänstid mellan jobben beror på branch och den anställdes anställningskontrakt.

Jag ser inte riktigt vad avundsjukan kommer in i bilden.

EDIT: stavfel
 
Last edited:
J
Skulle ni själva gå med på försämring efter försämring efter försämring!? Det är ngt jag inte fattar här. Är det vanlig svensk avundsjuka?
Jag skulle byta arbetsgivare eller allvarligt överväga ett karriärbyte om jag var extremt missnöjd med arbetsförhållandena på nuvarande arbetsplats.
De är ju inget tvång att vara pilot i SAS. På Arlanda växer Ryanair, Norwegian & Eurowings fort.
Dock man fråga sig om någon annan arbetsgivare i samma branch vill anställa en arbetssökande som precis strejkade förra arbetsgivaren i konkurs
 

Big Birger

Medlem
J

Jag skulle byta arbetsgivare eller allvarligt överväga ett karriärbyte om jag var extremt missnöjd med arbetsförhållandena på nuvarande arbetsplats.
De är ju inget tvång att vara pilot i SAS. På Arlanda växer Ryanair, Norwegian & Eurowings fort.
Dock man fråga sig om någon annan arbetsgivare i samma branch vill anställa en arbetssökande som precis strejkade förra arbetsgivaren i konkurs
Exakt!!!

När en förutsättningarna ändras måste man anpassa sig eller dö. Evolution.
 
Toppen