Vi räknar månader till kabinfacken ska förhandla nu. Blackout i min kalender.danielhog skrev:Hur kunde det bli så, när lönen aldrig var det viktiga...Klicka för att utvidga...
Glöm inte det viktiga: effektivt veto över affärsplan. Som sagt, här borde man stått emot.Karlssonskan skrev:Undrar i hur många branscher kan man lyckas med att förhandla fram, mindre arbetstid, högre lön och bonus som pricken över i’...*jagmårilla*Klicka för att utvidga...
Riktigt vidrigt faktiskt... så patetiskt hur de tog på sig offerkoftan och slängde sig med att ”vi räddade bolaget”. Undra vad de som fick gå permanent och de andra grupper som tjänar mindre än hälften som också minskade sin lön säger om det. Förstår inte hur de kunde få igenom så mycket. Det är ju redan bevisat att det inte går att driva ett flygbolag till de villkor de försöker återta?Karlssonskan skrev:Undrar i hur många branscher kan man lyckas med att förhandla fram, mindre arbetstid, högre lön och bonus som pricken över i’...*jagmårilla*Klicka för att utvidga...
Står också att läsa i kvartalsrapporten som släpptes idag.LasseFoppa skrev:Enligt NRK kostade strejken 650 miljoner norska kronor för SAS.Flyselskapet SAS – Nyheter – NRKKlicka för att utvidga...
Vet att det skrivits någon gång i denna tråd men när går deras avtal ut? Tänker nog undvika SAS då också.Agö skrev:Vi räknar månader till kabinfacken ska förhandla nu. Blackout i min kalender.Klicka för att utvidga...
Jag antar att den siffran stiger rejält om SAS tvingas betala ut EU-ersättning.LasseFoppa skrev:Enligt NRK kostade strejken 650 miljoner norska kronor för SAS.Klicka för att utvidga...
fred80 skrev:Någon mer som reflekterade över VD kommentar i kvartalsrapporten. ”Jag ber om ursäkt till de kunder som drabbades av trafikstörningar under denna extraordinära händelse.” Är det sätt att trycka på att det är ingen ide att ansöka om EU ersättningen?Klicka för att utvidga...
Sista mars nästa år om jag kommer ihåg rätt.JensE skrev:Vet att det skrivits någon gång i denna tråd men när går deras avtal ut? Tänker nog undvika SAS då också.Klicka för att utvidga...
Så här ska din kalender se ut: Dagens bild | Sida 267 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorJensE skrev:Vet att det skrivits någon gång i denna tråd men när går deras avtal ut? Tänker nog undvika SAS då också.Klicka för att utvidga...
Datum då diverse flygbolag/flygplatsanställda ska omförhandla sina anställningsvillkor | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorpalmen skrev:Sista mars nästa år om jag kommer ihåg rätt.Finns en tråd skapad för när olika avtal går ut om du kan hitta denKlicka för att utvidga...
Martin Johansson skrev:DNs källor har lusläst avtalet och menar på att det kommer bli betydligt dyrare för SAS än man tidigare har kommunicerat:SAS-avtalet kan ge större kostnader än flygbolaget berättat om - DN.SEKlicka för att utvidga...
apknug skrev:Jäkligt intressant. Svensk näringsliv har tidigare konstaterat att det är över märket och nu detta, tvåsiffrigt belopp.SAS är ändå börsnoterat och så står Richard där och ljuger marknaden rakt upp i ansiktet.Klicka för att utvidga...
Japp det är inte konstigt att min analys ovan stödjs.Homer skrev:Aktiespararna kritiskt mot SAS informationsgivning - DN.SESAS kan ha vilselett marknaden genom att inte ge hela bilden av kostnaderna för pilotavtalet. Det menar organisationen Aktiespararnas jurist, som nu riktar kritik mot hur bolaget hanterat sin kommunikation.Klicka för att utvidga...
Enligt DN:fred80 skrev:Någon mer som reflekterade över VD kommentar i kvartalsrapporten. ”Jag ber om ursäkt till de kunder som drabbades av trafikstörningar under denna extraordinära händelse.” Är det sätt att trycka på att det är ingen ide att ansöka om EU ersättningen?Klicka för att utvidga...
Jönsson skrev:Klart att företaget kan påverka. Säger man direkt ja till kraven så blir det ingen strejk. Inte för att det är rimligt men ändå. Valet finns.Klicka för att utvidga...