Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Någon som vet vad det här beror på? Info på SAS web.

REINSTATE
SK966/30APR Hongkong to Copenhagen is reinstated and will operate according to schedule.
SK983/30APR19 Copenhagen to Tokyo and SK984/01MAY Tokyo to Copenhagen are reinstated and will operate according to schedule.

Jag kom fram och vi blev ombokade till onsdag med SAS. Det gick absolut inte att boka om till någon annan till skillnad från utresan. Jag talade dessutom med två olika agenter. Deras val och måste kosta en hel del med alla pax som sitter på hotell runtomkring. Lär ju inte ens hjälpa med alla dessa interna ombokningar om nu strejken fortsätter.

REINSTATE
SK966/30APR Hongkong to Copenhagen is reinstated and will operate according to schedule.
SK983/30APR19 Copenhagen to Tokyo and SK984/01MAY Tokyo to Copenhagen are reinstated and will operate according to schedule.
Något säger mig att SAS Hongkong-folk är inne och pillar igen. Dom verkar inte ha en aning om vad dom håller på med här... Samma som sköter Turkish.

REINSTATE

Antagligen flyga hem crew. Det görs ju idag från USA. Och då har de platser kvar till passagerare också på några av flighterna.

OY-KBI har befunnit sig i HKG på service sen den 15:e april och längtar väl hem....
Ja helt rätt! Så är det. Men får dom flyga hem den med passagerare utan att bryta mot strejken?
e8266f630e10ff4c0d6757c99f3db120.jpg

Ren spekulation:
Antingen har man fått dispens, som man ju också fick natten mot strejkdagen, trots att strejken bröt ut vid midnatt. Eller så flygs maskinen av ett gäng som tillhör den 5-procentiga minoriteten "annan/ingen pilotförening".
Det finns ju faktiskt SAS Main-flighter som går, även i dessa dagar. Senast idag sågs LN-RGA flyga Oslo - Tromsö som SK4414.
I helgen har ett antal charterflygningar utförts och även en tur och retur Stockholm - Faro (SK6071/6072)

Toppen