Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

mha321

Medlem
På Pprune kan man läsa att grundlönen för en kapten hos SAIL är £6800/månad. Inte heller det speciellt lågbetalt och då med mer förutsägbart schema.
Nej det är gott om pengar det också. Men hur är det med pensioner och liknande där? Jämför man verkligen äpplen med äpplen när man tittar på de siffrorna?
 

M.K

Medlem
SAS slipper ju svenska arbetsgivaravgifterna där. Något de själva har kommunicerat som skäl inför uppstarten. Det innebär självklart enorma besparingar även med liknande löneläge till personalen.
 

Anders R

Medlem
så här står det på SAS sida,( står inget här men €300 som kompensations har nämnts någonstans? )

Om vi inte kan boka om dig till ett nytt flyg med avgångstid inom 24 timmar från din ursprungliga avgångstid, kan du köpa en annan flyg-, tåg- eller bussbiljett, alternativt hyra en bil. Vi ersätter prisskillnaden mellan den oanvända SAS-biljetten och kostnaden för din nya transport under jämförbara transportvillkor, mot uppvisande av kvitto.

  • Om du väljer att boka ett annat transportmedel måste du avboka din biljett med SAS för att få återbetalning för den oanvända biljetten. Observera att detta ska göras först när du har avslutat din resa. Var uppmärksam på att kostnaden för din alternativa transport måste vara i samma prisklass som din ursprungliga biljett. Om du väljer att köpa en ny flygbiljett, ersätter vi dig bara för en resa i samma serviceklass som din ursprungliga SAS-biljett.
  • Kom ihåg att kontrollera med ditt försäkringsbolag om de kan täcka ytterligare kostnader.
Om din flygning är inställd | SAS
Undrar hur SAS ställer sig om jag bokar Norwegian till LYR på torsdag förutsatt att flighten blir inställd. Billigaste biljetten kostar 9500kr nu ser jag. Får väl prova att ringa in i morgon och se vad dom säger.
 
Ny här. Har biljett bokat 1/5 LLA - ARN - TXL. Fick som svar av kundtjänst igår att flighten måste ställas in innan jag kan boka om. Finns endast norsken som alternativ från Luleå. Från ARN sa han i luren att det fanns hur mycket platser som helst lediga. Gäller nu bara att ta sig till Arlanda, så bör allt lösa sig.
 

Fixter

Medlem
Min resa börjar 30/4 i Luleå o avslutas 6/5.

enligt sas hemsida kan jag bara välja återbetalning om resan avslutas 5/5, men grejen är dem jag kan inte vänta med och ta ett ett flyg en dag senare.

Jag borde ju kunna få avboka hela resan iaf?
 

Vera

Medlem
Min resa börjar 30/4 i Luleå o avslutas 6/5.

enligt sas hemsida kan jag bara välja återbetalning om resan avslutas 5/5, men grejen är dem jag kan inte vänta med och ta ett ett flyg en dag senare.

Jag borde ju kunna få avboka hela resan iaf?
Jadå du kan avboka hela resan
 

Vera

Medlem
Ny här. Har biljett bokat 1/5 LLA - ARN - TXL. Fick som svar av kundtjänst igår att flighten måste ställas in innan jag kan boka om. Finns endast norsken som alternativ från Luleå. Från ARN sa han i luren att det fanns hur mycket platser som helst lediga. Gäller nu bara att ta sig till Arlanda, så bör allt lösa sig.
Ja innan de kan boka om via sina avtalspartner vs Star Alliance etc först när flighten fått status inställd, . Kan du senarelägga hela resan så kan de boka om den direkt till dina nya datum
 
Toppen