Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Jeg skal med sk901 til EWR d. 27/4 - denne står også med Blue1 som carrier...
Och det är definitivt mainline SAS som opererar den, så någonstans är det fel...

Att dom skulle plocka in ny wet-lease (om det nu skulle vara någon som använder KF som prefix) som strejkbrytare ser jag som uteslutet.

Jeg skal med sk901 til EWR d. 27/4 - denne står også med Blue1 som carrier...

Och det är definitivt mainline SAS som opererar den, så någonstans är det fel...

Att dom skulle plocka in ny wet-lease (om det nu skulle vara någon som använder KF som prefix) som strejkbrytare ser jag som uteslutet.

Det där är nog faktiskt relativt rätt. Prefixet KF gick över till Air Belgium när Blue1 lade ner. De har fyra stycken A340 med relativt modern inredning, och driver dessa som charter och wet-lease. Kan bli en spännande flygupplevelse med andra ord.

Det där är nog faktiskt relativt rätt. Prefixet KF gick över till Air Belgium när Blue1 lade ner. De har fyra stycken A340 med relativt modern inredning, och driver dessa som charter och wet-lease. Kan bli en spännande flygupplevelse med andra ord.
Du menar att dom sjunker så lågt att dom helt enkelt plockar in wet-lease som strejkbrytare?

Det är ju inget som kommer att ses på med blida ögon...

Du menar att dom sjunker så lågt att dom helt enkelt plockar in wet-lease som strejkbrytare?

Det är ju inget som kommer att ses på med blida ögon...
Tror å andra sidan inte att SAS ser med blida ögon på strejken. Man har äntligen lyckats öka lönsamheten och har nått en acceptabel kostnadsnivå. Ett helt nät med inställda flygningar kostar massor. Och går man piloternas krav till mötes måste man skära någon annanstans. Tror därför att det kommer kunna bli hårt mot hårt. Sen behöver det inte innebära att det är just en wet lease man tar till som första vapen.

Har som andra fått alternativ att på egen hand boka om till annan avgång utan avgift men vet någon om man också har alternativ att redan nu boka av och få pengarna tillbaka? Alternativt att om det blir strejk få pengarna tillbaka då?

Du får omedelbart ändra din signatur och avatar. NotSAS.
Nä det var, enligt hans egen uppgift, en Continental-kapten som tog det namnet förut på Flygtorget efter inspiration från mitt nick (eller reaktion på det, haha...). Sedan hade vi rätt härliga debatter där.

Men det var då SAS uppförde sig civiliserat.

Dock har jag exakt noll bokningar gjorda med SAS sedan jag blev EBG for life. Styr så mycket det går till Oneworld...

Toppen