Martin Gren
Medlem
Efter 1h i telefonkö blev jag ombokad snabbt och smidigt. Istället för GOT-TXL, blir det nu Austrian via Wien.
SAS piloterne i Danmark er nu ogsaa gaaet i strejke Danske SAS-piloter strejker - TV 2
Förstår inte varför piloterna inte kan vinna över opinionen om de nu slavas med så mycket jobb för så liten lön?
Nä, SAS piloter huserar ej på sympatikontot. Att ens ha mage att kräva 25% och sedan 13% löneökning är absurt. Deras "slit" är obefintligt med andra väsentliga yrkeskårer, där lönen är betydligt mindre. Till en början var jag skeptisk mot SAIL men SAS får nu med all del lägga över mer där för att bli av med stofilerna i pilotkåren.
Fast du utbildar dig ju inte till pilot för du tycker det är tråkigt, du gör det väl för du brinner för yrket och gillar att flyga?Sen så kostar det även runt 1MKR i att bli pilot samt en utbildningstid på några år som är helt låst till. Vilket självklart skall vägas in. 34tkr i ingångslön är i mitt tycket allt för lågt.
Sen så kostar det även runt 1MKR i att bli pilot samt en utbildningstid på några år som är helt låst till. Vilket självklart skall vägas in. 34tkr i ingångslön är i mitt tycket allt för lågt.
Förstår inte varför piloterna inte kan vinna över opinionen om de nu slavas med så mycket jobb för så liten lön?
Nä, SAS piloter huserar ej på sympatikontot. Att ens ha mage att kräva 25% och sedan 13% löneökning är absurt. Deras "slit" är obefintligt med andra väsentliga yrkeskårer, där lönen är betydligt mindre. Till en början var jag skeptisk mot SAIL men SAS får nu med all del lägga över mer där för att bli av med stofilerna i pilotkåren.