Blev lite förvånad när jag nu ser att min flight kommer gå oavsett Strejk
Helt klart borde det vara bra att ha dem kvar där. Dock är det inga maskiner som man sätter där utan människor som har ett liv utanför arbetet som t ex en familj med barn.... läkartider etc...Som jag fattat det går flighter från utestation hem - av två anledningar. De flesta har avgång ikväll innan 00.00 svensk tid och SAS samt facket vill ha hem piloterna och flygplanen. Men dagens avgångar blir ju de sista om det blir strejk eftersom inga plan då kommer lämna Skandinavien imorgon.
Jag ser det som otroligt att SAS skulle ta en CC från, exempelvis, USA passivt. Måste väl vara bättre att ha dem kvar där så att de enkelt kan få igång produktionen när en eventuell strejk avslutas?
Helt klart borde det vara bra att ha dem kvar där. Dock är det inga maskiner som man sätter där utan människor som har ett liv utanför arbetet som t ex en familj med barn.... läkartider etc...
Jag tror det hade varit många avhopp på långlinjerna idag om de inte visste när de får komma hem t ex 1-7 dagar extra eller kanske en månad?
Hur ser egentligen ansvaret ut runt en sådan sak formellt. När de väl strejkar kan det ju knappast vara sas ansvar att ta hem dem, även om det är en snygg gest att göra det.Helt klart borde det vara bra att ha dem kvar där. Dock är det inga maskiner som man sätter där utan människor som har ett liv utanför arbetet som t ex en familj med barn.... läkartider etc...
Jag tror det hade varit många avhopp på långlinjerna idag om de inte visste när de får komma hem t ex 1-7 dagar extra eller kanske en månad?