Jag har skrivit tidigare på forumet, kanske tidigare i den här tråden, att det verkar som att både piloterna och SAS är dåliga på att prata med varandra. Man kan ju då tänka sig att det till slut har gått prestige i saker och ting och att man därför helt enkelt har stängt av öronen och inte lyssnar på sin motpart. Men, samtidigt så har ju väldigt många i SAS ledning bytts ut under årens gång och ändå fortsätter det. Då kan det ju inte handla om personlig prestige längre. Åtminstone inte från SAS sida, om man inte gjort om det till sin företagskultur, att man vill bråka med facket. Och det har jag svårt att tro.
Jag har dålig koll på ledarskapet för piloternas fackförbund, om det också har bytts ut eller i stort sett består av samma folk. Även om man inte längre är facklig ledare så är det väl kanske ändå högst troligt att man fortfarande är kvar i organisationen och därmed fortfarande kan lägga bränsle på brasan. Det är kanske inte rätt av mig att lägga största skuldbördan på fackförbundet, men jag tycker att det är väldigt konstigt att de alltid har väldigt nära att ta till stridsåtgärder. Jag vet inget annat fackförbund som drar strejkkortet så ofta som pilotfacket.