Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Fick just ett sms att SK03 Luleå-Arlanda 07:00 den 3/5 är inställd.
Står att de jobbar på att boka om mig, försökte avstyra det då jag redan
har bokat en "rödnos" i förebyggande syfte.
Redan i morgon kväll, samt en hotell natt.

Borde ju gå att claima ersättnig för det från SAS känns det ju som ?

Vill däremot gärna behålla hemrean nästa fredag, behöver jag göra nått eller ligger den kvar måntro?

EDIT: syns intet om inställt varken i appen eller på hemsidan, skumt?

Märkligt nog står SK935 fortfarande som att den ska gå den 2/5. Trodde att alla plan var inställda 2/5.
Ska tillbaka till Sverige med sk936 den 3/5 och skulle gärna veta när beslutet om att ställa in 935 tas. Påverkar ju omedelbart möjligheten att komma med hem.

Märkligt nog står SK935 fortfarande som att den ska gå den 2/5. Trodde att alla plan var inställda 2/5.
Ska tillbaka till Sverige med sk936 den 3/5 och skulle gärna veta när beslutet om att ställa in 935 tas. Påverkar ju omedelbart möjligheten att komma med hem.

Jag tycker den ser inställd ut

SmartSelect_20190502-063217_Chrome.jpg

Jepp nu är den det men inte för en timme sedan konstigt nog. Möjligen har jag virrat till det.

Ja verkligen. Man kan klaga ofta på att det är marknaden som styr att bolag blir allt mer LCC, men inte hjälper de egna anställda att förbättra situationen heller. Antingen lägger man snart ner SAS pga kostnader eller gör om det till LCC med hemmabas i Irland ala Ryanair och kör straight med fulanställningar utan kollektivavtal och börjar tjäna pengar. Snart finns inte många alternativ kvar

Instämmer, inte trevligt, men så ser verkligheten ut.

Då har jag fixat med resenär nummer 4 denna vecka, min EBD "ESTA-expert" från Skåne :) Tre samtal till SAS, olika tider på dagen, svarstid under 1 minut. Lösning inom 3 minuter.
Min pappa: bokade jag via företagsportalen i Plus ARN-BGO. Gick inte att avboka online, men snabbt hanterat
Min mamma: bokades via sambons Eurobonuspoäng i Plus ARN-BGO. Gick inte att boka av online
Nära väns mamma: bokades på SAS.se av min kompis i Go ARN-BGO. Avbokat online utan problem
Jag köpte 3x fullflex Norwegian ARN-BGO. SAS hade alternativ ARN-TRD 21.00, övernattning sedan 06.30 TRD-BGO. Inget alternativ var mitt svar för snittålder 75 år med incheckat bagage

Vapendragaren är nu inbokat på MMX-BMA ikväll. Hellre inget tjafs.

Edit: på SAS hade jag haft gratis internet. Om man betalar för det ombord på Swiss, kan man få kostnaden tillbaka av SAS?

edit 2: shit vad dyr Wifi är på Swiss. 120mb kostar över 350kr, 220mb för över 550kr :(
Fick du pengar från sas för wifi? Jag köpte wifi på Finnair idag och funderar på om det är värt att skicka in en claim

Den som är slug och lite skurkaktig hade, när det började pratas om strejk men innan den utlystes, kunnat chansa och boka en full flex biljett
och sedan om/när flighten ställdes in begärt att få Eurobonuspoäng för vad man skulle tjänat om man flugit. :cool:

Toppen