Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Johan Hbg

Medlem
Precis! Förstår inte piloterna att om detta pågår kommer de bli arbetslösa och drar med sig kabinpersonal och en massa andra med sig. Varför inte börja flyga och samtidigt ha några som förhandlar t.ex. Känns som det är för lätt att bara börja strejka utan att tänka lite längre ?! Tänk om alla skulle göra lika om vi är missnöjda med lönen ? De utnyttjar detta med strejk lite väl lätt
De strejkar ju för att förhandlingarna under vintern inte ledde någonvart.
 

Vera

Medlem
Han skriver dessutom att han får sitt schema för nästa månad den 16:e. Inte som jag förstått tidigare i två veckors intervall. Det är ju inte riktigt samma sak. Vilket är det som stämmer?
Bra ingångslön för en med 1 års erfarenhet och en fördelaktig lönekurva. Kraven i teori - är inte vidare höga, lite överraskande måste jag säga. E, G eller motsvarande gamla betyget 3, dvs godkänt. Jämförde just mot polisutbildning t ex och deras löneutveckling är ju inget vidare.

Behörighet och urval | Trafikflyghögskolan
 

gjohansson

Medlem
Inte bara det. Står att utbetalningen ska ske 25:e maj, vilket är en lördag i år. Lär väl vara lönespec för april 2018, dvs. hans allra första lön (står på FB att han fick jobb på SAS 2:a april -18). Enl. mig helt OK ingångslön för tre års postgymnasial utbildning.
Nja, står ju utskriftdatum som igår.
Ser ju dock ut som programmet de använder inte gjordes igår så det är säkert ”hårdkodat” vad som är utbet datum
 

Jönsson

Medlem
För er som har Facebook här har tom en pilot lagt ut sin lönespec som ett inslag i debatten (går nog se utan att ha ett konto)
Eric Oscarsson - Kära vänner.Jag är pilot på SAS och... | Facebook
Min första tanke.... vilken ålderdomlig lönespec. ;)

Han tjänar för övrigt, med ett års yrkeserfarenhet och utan övertid, ungefär lika mycket som en sjuksköterska med ansvar för lika många människor, tjugo års yrkeserfarenhet och en del övertidsjobb.
 

IT-snubben

Medlem
Nja, står ju utskriftdatum som igår.
Ser ju dock ut som programmet de använder inte gjordes igår så det är säkert ”hårdkodat” vad som är utbet datum
Den kan mycket väl vara utskriven igår men den avser april 2018 med utbetalning i maj 2018. Syns tydligt på detaljspec längre ner. Han har antagligen bett att få en utskriven kopia på sin första löneutbetalning.
 

Jönsson

Medlem
Last edited:
Toppen