Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

A359

Medlem
SAS bokade om SAS award i business ARN-EWR till British Airways Business för mig idag, skedde automatiskt efter att jag fått sms om inställt flyg.

Tyvärr ligger den 1.5 dygn för långt fram i tiden så det passar inte med hemresan (och jobb) så kommer behöva ringa in imorgon för att avboka...
 

Patrik_82

Medlem
Vi (2 vuxna, barn samt infant) är fast i Thailand fick jag precis information om från SAS via sms och epost.

Reste hit i Tisdags 11/7 från Arlanda till Bangkok via London.
Hemresan var tänkt att ha samma rutt.
Nu har SAS ställt in flight SK534 den 11/8.

Sitter i telefonkö nu till Guldsupporten, har suttit i kö ca 4 timmar.

Hur stor tror ni att sannolikheten är att de kan boka om oss till direktflighten TG960?
Det finns biljetter att köpa för pengar i dagsläget.

Obs eurobonusresa
 

henke12

Medlem
Vi (2 vuxna, barn samt infant) är fast i Thailand fick jag precis information om från SAS via sms och epost.

Reste hit i Tisdags 11/7 från Arlanda till Bangkok via London.
Hemresan var tänkt att ha samma rutt.
Nu har SAS ställt in flight SK534 den 11/8.

Sitter i telefonkö nu till Guldsupporten, har suttit i kö ca 4 timmar.

Hur stor tror ni att sannolikheten är att de kan boka om oss till direktflighten TG960?
Det finns biljetter att köpa för pengar i dagsläget.

Obs eurobonusresa

Testa detta istället!

If you are stranded at your destination and have your return journey canceled with no new travel alternative offered, please call 0046 8 797 4100 for service, we will do our utmost to assist you.

If you have booked your ticket via a Travel Agent, please contact them directly.



PS, det finns inget som heter guldsupporten. Det är bara prioritet i kön som ges för EBG.
Samma människa som svarar i luren
 

palmen

Moderator
Vi (2 vuxna, barn samt infant) är fast i Thailand fick jag precis information om från SAS via sms och epost.

Reste hit i Tisdags 11/7 från Arlanda till Bangkok via London.
Hemresan var tänkt att ha samma rutt.
Nu har SAS ställt in flight SK534 den 11/8.

Sitter i telefonkö nu till Guldsupporten, har suttit i kö ca 4 timmar.

Hur stor tror ni att sannolikheten är att de kan boka om oss till direktflighten TG960?
Det finns biljetter att köpa för pengar i dagsläget.

Obs eurobonusresa
Högst troligt gör de inte den ombokningen utan kommer leta alternativ för inställda flighten från London. Betydligt billigare att lösa en biljett där ifrån än från Bangkok.

Men tycker absolut att du ska föreslå direktflighten, du kan inte få mer än nej.
 
Vi (2 vuxna, barn samt infant) är fast i Thailand fick jag precis information om från SAS via sms och epost.

Reste hit i Tisdags 11/7 från Arlanda till Bangkok via London.
Hemresan var tänkt att ha samma rutt.
Nu har SAS ställt in flight SK534 den 11/8.

Sitter i telefonkö nu till Guldsupporten, har suttit i kö ca 4 timmar.

Hur stor tror ni att sannolikheten är att de kan boka om oss till direktflighten TG960?
Det finns biljetter att köpa för pengar i dagsläget.

Obs eurobonusresa

Relax och njut av semestern. Du har ett LHR-ARN flyg inställt om ca en månad. Den sträckan löses alltid på något sätt.
 
Generellt för försäkringar gäller väl att man kan få ersättning för merkostnader som förseningen inneburit. Att första natten brunnit inne leder inte nödvändigtvis till merkostnader för resenären (såvida inte boendet automatavbokas eller så). Men jag är inte försäkringshandläggare...
Det är vad jag tror. Någon som vet vad som gäller för Amex Elite när flyget ställs in pga strejk och det finns aktiviteter, hyrbil o hotell bokade?
 
Någon som hört varför Sas börjat ställa in fler Sas Connect senaste tiden? Idag ställdes flera avgångar in från både Köpenhamn och Arlanda. Blir lite orolig när man ska ut senare i veckan…
 
Toppen