Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Oakgroove

Ny medlem
SK903 till EWR står som scheduled imorgon och check in har tänts i appen.
Någon som vet om det har varit så på andra som ställts in senare? Känns ju inte så troligt att SAS löser long haul imorgon?
 

henke12

Medlem
SK903 till EWR står som scheduled imorgon och check in har tänts i appen.
Någon som vet om det har varit så på andra som ställts in senare? Känns ju inte så troligt att SAS löser long haul imorgon?
Check in knappen triggas av tid innan avgång.

i och med att de ska fortsätta förhandlingar imorgon onsdag enligt SVT så har jag svårt att E att 903 kommer gå imorrn! :(
 

sh1pment

Medlem
SK903 till EWR står som scheduled imorgon och check in har tänts i appen.
Någon som vet om det har varit så på andra som ställts in senare? Känns ju inte så troligt att SAS löser long haul imorgon?
Jag ringde precis in gällande detta flyg. De fanns inget de kunde göra förens den står som cancelled. Jag ifrågasatte varför man gått från Likely to be cancelled till scheduled när flyg i övermorgon fortfarande har status likely to be cancelled men det hade hon självklart inget svar på. Det fanns inte heller några flyg förens torsdag med lediga säten att boka om till.

Känns ju väldigt bra att SAS bara inte avbryter dessa flighter så man kan hjälpa resenärer. Detta hindrar ju massvis med människor att få hjälp.
 

Tomas E

Medlem
SK903 till EWR står som scheduled imorgon och check in har tänts i appen.
Någon som vet om det har varit så på andra som ställts in senare? Känns ju inte så troligt att SAS löser long haul imorgon?

Check in knappen triggas av tid innan avgång.

i och med att de ska fortsätta förhandlingar imorgon onsdag enligt SVT så har jag svårt att E att 903 kommer gå imorrn! :(
Flight status säger inställd idag, schemalagd imorgon, "likely to be cancelled" resten av veckan.
Returflighten SK904 finns schemalagd på torsdag (enbart), lagom efter ett dygns vila för besättningen.
Så den blir kanske av? Innan strejken påpekades ju i tråden att chefspilot och några till piloter i chefsställning inte strejkar. Kanske de som vill ta en sväng till New York?
 

Oakgroove

Ny medlem
Är första gången jag ser att de ändrar från ”Likely to be canceled if strike continues” till Scheduled men har inte varit in och tittat vid den här tiden varje dag. Men inser att de har fler saker att lösa än bara statusen på sidan :)
 

sh1pment

Medlem
Är första gången jag ser att de ändrar från ”Likely to be canceled if strike continues” till Scheduled men har inte varit in och tittat vid den här tiden varje dag. Men inser att de har fler saker att lösa än bara statusen på sidan :)
Haft koll på flygen de senaste 4 dagarna, detta är första gången jag ser att detta skett. Svårt att finna ord för frustrationen, speciellt när de på kundtjänst säger "just nu tror vi att flyget kommer att lyfta enligt tidtabell" ... Jo tjena :eek:
 
Nån som haft en ARN-CPH-ATH (eller liknande) inställd de senaste dagarna och hur löste SAS det? Har sett att alla ARN-CPH kl 06 på morgonen ställts in senaste dagarna så antar att min på torsdag blir detsamma.
 

airac

Medlem
Nån som haft en ARN-CPH-ATH (eller liknande) inställd de senaste dagarna och hur löste SAS det? Har sett att alla ARN-CPH kl 06 på morgonen ställts in senaste dagarna så antar att min på torsdag blir detsamma.
Kollade bara lite snabbt. Det enda som finns på SAS tariff på torsdag är följande via Paris, inte roligt alls:

SK (EE) 579 ARN 16:10 → CDG 18:40
C8 D7 Z5 J3 R0 Y0 S0 B0 P0 A0 E7 M6 H3 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G5 N0

SK (A3) 8499 CDG 20:40 → ATH 0:45
C4 D0 J0 Z0 Y0 S0 B0 E4 M0 H0 Q0 W0 V0 U0 K0 L0 T0
 
Kollade bara lite snabbt. Det enda som finns på SAS tariff på torsdag är följande via Paris, inte roligt alls:

SK (EE) 579 ARN 16:10 → CDG 18:40
C8 D7 Z5 J3 R0 Y0 S0 B0 P0 A0 E7 M6 H3 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G5 N0

SK (A3) 8499 CDG 20:40 → ATH 0:45
C4 D0 J0 Z0 Y0 S0 B0 E4 M0 H0 Q0 W0 V0 U0 K0 L0 T0

Tack, imorrn ser vi väl hur det går!
 
Toppen