Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

palmen

Moderator
(Vi vet att det är Sas connect som ska flyga oss till London och att de just nu inte drabbas, men vet inte hur det kommer bli)
Jag hade en sas connect resa just till London senare nu i veckan som idag blev inställd. Finns med andra ord ingen garanti att alla connect flighter går som planerat.
 

erixon

Medlem
Nu har jag precis fått mail från SAS att flyget är inställt men ingen info mailet om att jag blivit ombokad bara nedan.

"rebooking process starts immediately and we will get back to you with information as soon as possible"

Bara att vänta in mer info?
 

Taggen

Medlem
Nu har jag precis fått mail från SAS att flyget är inställt men ingen info mailet om att jag blivit ombokad bara nedan.

"rebooking process starts immediately and we will get back to you with information as soon as possible"

Bara att vänta in mer info?
Ja, samtidigt som du letar upp alternativ själv.
 

erixon

Medlem
Ok tack
Vi är I montenegro och det är sista natten idag så vore ju bra om man fick mer info snart så vet om vi ska boka nån mer natt :)
 

erixon

Medlem
Boka en extra natt nu. Släpp sargen och ordna upp din egen situation oberoende av SAS. Ta smällen efteråt eller skriv upp det på shit happens-kontot.
Absolut, jag har inte varit i situationen tidigare så har inte 100 koll på vad som kommer hända etc
Alla är vi nybörjare nån gång ;)
 

erixon

Medlem
Har jag förstått rätt att ombokning till annan närliggande flygplats bör vara möjligt? Inom Star alliance då gissar jag
 

Taggen

Medlem
Har jag förstått rätt att ombokning till annan närliggande flygplats bör vara möjligt? Inom Star alliance då gissar jag
Ja, det skadar inte att vara förberedd men ingen här kan tala om vad SAS är villiga att boka om till men som tidigare nämnts så är Dubrovnik ett alternativ men var förberedd på att gott om tid att ta er dit. Gränsen är inte rolig i högsäsong. Vet ej om SAS kan ordna något via Podgorica. LOT/Aegan/Austrian flyger därifrån i morgon.
 
Toppen