Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

sh1pment

Medlem
Jag fick nyss min första återkoppling där dom vill kontouppgifter till min flickvän som var med + att dom vill att jag ska bifoga alla kvitton igen för att "JaG KaN eJ Se Dem FrÅn MiTT HåLL"... Känns lite som ett fulspel där dom hoppas att man ska ha slängt sina kvitton efter man bifogat dem i formuläret.

Skickade för övrigt in min claim den 6/9.
 

Maja

Medlem
Anmälde 4/8 och har självklart inte heller hört något. Fick det eminenta svaret att mitt ärende ligger i kö och att det är många ärenden p.g.a. strejken så de har ingen som helst uppfattning om när man får någon återkoppling.

@J1981 Ska vi gissa när våra ärenden blir hanterade? Jag drar till med 20 december!
Fick mail den 9november om att de kommer ersätta oss med €250 p/p samt vara merkostnader då vi fick en hotellnatt i Wien och pengarna fanns på kontot den 14/11.

Min andra claim ang. nergraderingen från Plus/Business till Eko/Eko har de ej besvarat som även den skickades in den 4/8.
Var ursprungligen bokad GOT-ARN SAS Plus, ARN-ZRH Swiss Business och gick istället Austrian i Eko GOT-VIE-ZRH.
 
Någon som vet alternativ väg för att få någon form av hjälp med ett claim där man fastnat i en loop och autosvaren ständigt återkommer och ingen utbetalning sker trots att man fått det bekräftat flera ggr?
 

J1981

Medlem
Prova svara på claim mailet du fick av sas. Det står no reply som sender men trycker man reply syns en annan emailadress dit mailet går.
 

Arv

Medlem
20/7 inget ord än

Fick svar att de betalar ut EUR250 per passagerare.

Men fråga:
Det var t/r ARN-KRN-ARN så borde det inte bli EUR 250 per flight o passagerare, dvs. EUR 500 enligt EU 261/2004?
Jag var specifik i mitt claim att det gällde t/r och båda blev cancellerade av SAS.
 

erixon

Medlem
Vet inte om det här är rätt tråd för min fråga men är det någon som har erfarenhet av att först begära pengar som ersättning vid claim och sedan ändra sig till SAS voucher (dubbla värdet)? Ärendet är inte hanterat än
 

Arv

Medlem
Fick svar att de betalar ut EUR250 per passagerare.

Men fråga:
Det var t/r ARN-KRN-ARN så borde det inte bli EUR 250 per flight o passagerare, dvs. EUR 500 enligt EU 261/2004?
Jag var specifik i mitt claim att det gällde t/r och båda blev cancellerade av SAS.

Svarar mig själv.

SAS menar på att eftersom första flighten blev cancellerad från deras håll så kunde de inte transportera mig till att vara redo för hemresan, dvs. att hemresan "avbokades" då avresan "cancellerades". Själva hemresan cancellerades officiellt 24h innan dess avgång, men då var min hemresa redan avbokad och räknas som avbokad av mig vilket inte gör mig berättigad till EU kompensationen.

Regelverk i deras bok, men fulspel i min, då i det fall hemresan hade varit på en separat bokning hade jag varit berättigad till EU claim på det benet också.
 
Toppen