Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Hur har det gått för er med återbetalning för inställt flyg under strejken? Och hur har det gått med extra utlägg för nya biljetter? Någon som fått tillbaka något från SAS? Vi väntar fortfarande, ringde idag och återbetalningen skulle troligen komma till veckan, men det sa de förra veckan också, så funderar om de verkligen betalar ut något.
 

JAM(1)777

Medlem
Kanon, fått återbetalning, EG 261/2004 kompensation samt mellanskillnaden (galen sådan mht priset 22h innan) för nya biljetter med bolag utanför SAS partners.
 

adhoc76

Medlem
Trögt. Ingen ersättning än. Inte ett pip från SAS. Blev ombokad iofs, med ett dygns försening som påföljd. Inga poäng för resan heller.
 

varva77

Medlem
Trögt. Ingen ersättning än. Inte ett pip från SAS. Blev ombokad iofs, med ett dygns försening som påföljd. Inga poäng för resan heller.
Samma sits. Skickade in för merkostnader pga ombokning hemresan Köpenhamn->Malmö vilket innebar en natt i Malmö och transport.
Fick dock poäng och segment för utresan som blev ombokad till Air Boltic extremt snabbt via Diamondsupporten. Skickade med kvittot vilket jag fick ”tack för bra dokumentation” så ett tips är att skicka med tydlig information om det inte görs så kan de kanske processa snabbare.
 

lorimar

Medlem
Jag fick återbetalning av resan ca 7 arbetsdagar efter att jag tryckte på ”avboka”-knappen (jag fick inget erbjudande om ombokning). Väntar fortfarande på EU 261/2004-kompensation dock.
 

Ragnar G

Medlem
Jag och min fru hade resa bokad med SAS plus den 13 juli, Milano-Stockholm-Malaga. Milano-Stockholm blev ändrad till den 12 juli. Kunde inte åka den 12 juli och avbokade hela resan och fick pengarna tillbaka.
Köpte ny resa den 14 juli med annat flygbolag.
Gjorde anmälan till SAS och ville ha voucher för mig och min fru på grund av att vi blev försenade en dag. Enligt mig så skall vi väl få Euro 600 per person samt ytterligare Euro 600 per person för att vi valde en voucher.
Fick detta av SAS idag,
I can confirm that, in accordance with EU Regulation 261/2004, flight rescheduled prior to the original flight hence you are entitled to receive 50% compensation of 200EUR(per person) x 2 as compensation.

I have now sent you a SAS Voucher containing the amount SEK 8360 (equivalent to EUR 800).

Har SAS eller jag rätt?
 

B79

Medlem
Jag och min fru hade resa bokad med SAS plus den 13 juli, Milano-Stockholm-Malaga. Milano-Stockholm blev ändrad till den 12 juli. Kunde inte åka den 12 juli och avbokade hela resan och fick pengarna tillbaka.
Köpte ny resa den 14 juli med annat flygbolag.
Gjorde anmälan till SAS och ville ha voucher för mig och min fru på grund av att vi blev försenade en dag. Enligt mig så skall vi väl få Euro 600 per person samt ytterligare Euro 600 per person för att vi valde en voucher.
Fick detta av SAS idag,
I can confirm that, in accordance with EU Regulation 261/2004, flight rescheduled prior to the original flight hence you are entitled to receive 50% compensation of 200EUR(per person) x 2 as compensation.

I have now sent you a SAS Voucher containing the amount SEK 8360 (equivalent to EUR 800).

Har SAS eller jag rätt?
För en inställd flygning inom Europa som är längre än 1500 km har ni rätt till 400 EUR per person ( x2 om ni väljer voucher).

Air passenger rights - Your Europe
 
Toppen